Branding

Co je branding?

Termín branding označuje strategii k budování požadovaného vnímání značky konkrétní firmy. Právě vnímání značky pomáhá mnoha společnostem generovat zajímavé zisky. Cílem brandingu je vytvořit v zákazníkovi pozitivní pocity, které se následně odrazí na chování zákazníka při dalším shledání ze značnou.

Branding se skládá defakto z každého rozhodnutí společnosti. Nejčastěji se setkáte s logem nebo chcete-li s celkovou vizuální identitou společnosti, která zahrnuje použité barvy, logo a další nejmenované grafické prvky. Jenže logo samo o sobě slouží pouze jako spouštěč vytvořených pocitů. Důležitým prvkem brandingu je samotná komunikace společnosti se zákazníkem, kvalita produktů, bezproblémové reklamace nebo péče o zákazníka po nákupu. Položte si otázku, jestli vaše společnost přistupuje k zákazníkům vždy vstřícně, pomáhá či řeší jejich problémy nebo učí pomocí videonávodů zákazníky s novými zařízeními.

Uznávané autority v marketingu Philip Kotler a Kevin Lane Keler definovali význam branding následovně.

   Citace: Branding znamená propůjčení síly značky produktům nebo službám.

Co znamená síla značky? To vám asi nejlépe vysvětlím na příkladu, ve kterém použiji společnosti: Pepsi a Coca Cola. Každý už asi někdy pil zmíněné dvě limonády a mnoha z nás v nich nenašla příliš velký rozdíl. Přesto se ve světě najdou obrovské skupiny, které nenechají na svou značku dopustit. Proč? Právě kvůli silné značce společnosti.

Možná vás zajímá výraz: co-branding

Zpět do obchodu