Slovník pojmů

A B C D F G H I K L M N P R S T U Z

A/B testování

A/B testování znamé také pod pojmem split test je metoda využívaná v online marketingu, ale i v jiných oborech v IT. Testují se například různé varianty bannerů, newsletteru, reklam i UX (grafiky e-shopu či webu nebo určitého prvku - tlačítka…

Affiliate marketing

Affiliate marketing je jednoduchý způsob, jak vydělat peníze propagací produktů jiných společností. Když někdo klikne na váš partnerský odkaz a provede nákup, získáte provizi. Je to snadný způsob, jak přidat finanční hodnotu svému publiku na vašem…

Akvizice

Obsah článku: Co je akvizice? Akvizice nových zákazníků Co je akvizice? Pojem akvizice obecně vyjadřuje proces získávání nějakého aktiva. V online marketingu je tímto aktivem zákazník. V procesu získávání zákazníka sledujeme všechny kroky,…

ALT text

Zkratka ALT text pochází z termínu alternativní text, který označuje popisek obrázku pro nevědomé, ale i pro vyhledávače, které dokáží pomocí alt textu identifikovat obsah obrázku. Roboti vyhledávačů v dnešní době neumí ještě úplně přesně rozpoznat…

Anchor text (text odkazu)

Obsah článku: Co je anchor text? Text odkazu v SEO Jak má vypadat anchor text pohledu seo? Podoba anchor textu Podoba v HTML Jak vidí anchor text uživatel? Typy anchor textu Co je anchor text? Anchor text neboli text odkazu…

Bidding

Obsah článku: Co je bidding? Kde budete bidovat? Jak můžeme bidovat? Co je bidding? Bidding v češtině bidování označuje praktiku známou zejména v PPC reklamě, ve které nabízíme maximální cenu za proklik (CPC) neboli cenu za přivedení jednoho…

Black hat SEO

Termín black hat SEO označuje zakázané techniky optimalizace pro vyhledávače, které mohou krátkodobě oklamat hodnotící algoritmus vyhledávačů. Tyto neetické techniky pomohou webové stránce získat lepší pozice ve výsledcích vyhledávání bez kvalitního…

Bounce rate

Obsahu článku: Co je bounce rate? Jak vyhodnocovat bounce rate? Kdy je vysoká míra opuštění v pořádku? Kdy je vysoká míra opuštění problém? Co je bounce rate? Bounce rate v češtině míra okamžitého opuštění je kvalitativní metrika…

Branding

Co je branding? Termín branding označuje strategii k budování požadovaného vnímání značky konkrétní firmy. Právě vnímání značky pomáhá mnoha společnostem generovat zajímavé zisky. Cílem brandingu je vytvořit v zákazníkovi pozitivní pocity, které se…

Call to action (CTA)

Obsah článku: Co je CTA? Jak má vypadat CTA? Pravidla pro tvorbu CTA Otázky pro grafické navržení tlačítka Call to action - příklady Co je CTA? Zkratka CTA v angličtině znamená call to action do češtiny tento výraz překládáme jako výzva k…

Canonical

Canonical (rel=”canonical”) je HTML prvek, který předává informaci robotům vyhledávačů že procházená stránka je originální nebo duplicitní. V případě duplicity předává informace o URL originální verze stránky. V praxi to znamená že pokud máte jednou…

Celoživotní hodnota zákazníka (CLV)

Obsah článku: Co je CLV? Jak vypočítat CLV? Postup pro výpočet CLV Co budeme potřebovat k výpočtu Modelový výpočet CLV Jak můžete zlepšit CLV? Systémy CRM Co je CLV? Zkratka CLV v angličtině znamená customer lifetime value v…

Cena za konverzi (CPA)

Obsah článku: Co je CPA? Výpočet CPA Jaká je dobrá cena za konverzi(CPA)? Vyhodnocování CPA Co je CPA? Zkratka CPA v překladu znamená cena za akvizici (konverzi) v angličtině cost per acquisition, můžete se však setkat i s anglickým výrazem…

Cena za proklik (CPC)

Obsah článku: Co je CPC? Metriky CPC v reklamních systémech Výpočet ceny za proklik Co je CPC? Pod zkratkou CPC se skrývá cost per click v češtině cena za proklik. CPC vyjadřuje cenu, kterou zaplatíte reklamnímu systému za proklik uživatele…

Cena za tisíc zobrazení (CPT)

Obsah článku: Co je CPT? Výpočet CPT Co je CPT? Zkratka CPT v překladu znamená cena za tisíc zobrazení v angličtině Cost Per Thousand. Můžete se setkat i s dalším anglickým výrazem Cost Per Mile (CPM), který se používá spíše v zahraničí.…

Cloaking

Black Hat SEO technika cloaking (maskování) spočívá v zobrazování různého obsahu lidem a robotům vyhledávačů za účelem zlepšení pozic ve výsledcích vyhledávání. Váš web může být také napaden hackerem, který může využít metodu cloaking k zobrazování…

Co je SEO?

Obsah článku: Co je SEO? Fráze "SEO optimalizace" se neříká Rozdíl mezi SEO a PPC Co obnáší optimalizace webu? Možná hledáte naše SEO služby Co je SEO? Zkratka SEO pochází z anglické fráze search engine optimization neboli optimalizace pro…

Co-branding

Termín co-branding označuje strategické partnerství dvou nebo více firem, které využívá síly značek všech zúčastněných společností. Partnerský vztah se navazuje za účelem reklamní kampaně jednoho společného produktu nebo služby. Co-branding pomáhá…

Collabim

Collabim patří do skupiny SEO nástrojů. Používají ho zejména SEO specialisté k vyhodnocování dat nebo dolování klíčových slov a KPI. 

Copywriter

Kdo je a co dělá copywriter? Co by měl umět copywriter? Co obnáší práce copywritera? Jak se stát dobrým copywriterem? Jak začít pracovat jako copywriter? Hledáte kvalitní SEO copywriting? Kdo je a co dělá copywriter? Copywriter (copík) je…

Crawling (procházení webu)

Crawling neboli procházení webu či crawlování webu je úkon, který provádí roboti internetových vyhledávačů za účelem hledání nových nebo aktualizovaných stránek pro přidání do indexu Googlu. Crawling se velmi často zaměňuje s indexováním webu. Jedná…

Cross selling

Termín cross selling neboli křížový prodej označuje techniku podpory prodeje souvisejícího zboží. Techniku využívají zejména e-shopy, které na detailu produktu nabízí další relevantní zboží k prohlíženému produktu. V praxi cross sell může vypadat…

Dwell Time

Dwell Time je doba, která uplyne od prokliknutí návštěvníka z výsledků vyhledávání na vaše webové stránky a následné vracení se zpět do výsledků vyhledávání (SERPu). Metrika podle všeho slouží jako indikátor pro určování kvality stránek. Pokud váš…

Featured snippet

Co je featured snippet? Featured snippet, česky vybraný úryvek je obrácený formát výsledků vyhledávání, ve kterém se jako první zobrazuje popisný text. Featured snippet slouží jako blok rychlé odpovědi, která se zobrazuje na nulté pozici ve…

Fulltextové vyhledávače

Fulltextový vyhledávač využívá k vyhledávání 100% dostupného obsahu. V praxi to znamená, že zadaný textový řetězec je porovnaný s veškerým obsahem na stránce. Obsah si vyhledávač ukládá do své vlastní databáze, která se nazývá index. K ukládání…

Nahoru
81 položek celkem
Zpět do obchodu