A/B testování
A/B testování znamé také pod pojmem split test je metoda využívaná v online marketingu, ale i v jiných oborech v IT. Testují se například různé varianty bannerů, newsletteru, reklam i UX (grafiky e-shopu či webu nebo určitého prvku - tlačítka apod.). Mezi hlavní cíle A/B testování patří zvýšení efektivity určitého prvku na webu nebo reklamy.
Obsah článku:
Jak A/B testy fungují?
Pro možnost AB testování je zapotřebí vytvořit několik testovacích variant (variantu A, variantu B), které v určitém poměru ukážete vaším zákazníkům. A/B testing můžeme správně vyhodnotit pouze s dostatečným statistickým vzorkem, který by měl z technického hlediska zahrnovat i podobné podmínky pro zobrazování uživatelům. Nemělo by se tedy stát že variantu A ukážete pouze ženám a variantu B pouze mužům. Takový přístup nepřinese požadované analytické informace pro správné rozhodnutí.
AB testing můžete vyhodnocovat pomocí nástroje Google Analytics, ve kterém najdete variantu vedoucí k vyššímu počtu konverzí. Měření se v Google Analytics objeví po nastavení tkzv. UTM parametrů.
Výhody AB testování
Výhody AB testování spočívají v levném způsobu optimalizace konverzního poměru. Není výjimkou že i drobná úprava textu nebo grafiky vede k znatelnému zlepšení prodeje.
Význam pojmů: UTM parametry