Newsletter
Obsah článku:
- Co je newsletter?
- GDPR a newsletter
- Jak plnit váš seznam odběratelů?
- Využití newsletteru
- Jak na newsletter
Co je newsletter?
Pod anglickým termínem newsletter se skrývá elektronický zpravodaj využívaný zejména v e-mail marketingu. Zasílání newsletteru patří mezi velmi výkonné a levné marketingové aktivity, kterým by měla věnovat pozornost každá firma.
GDPR a newsletter
Nezapomeňte že celý marketingový segment je sužován zákonem GDPR a proto doporučujeme nejdříve ošetřit veškeré právní náležitosti. Všeobecně platí že důležitým bodem pro GDPR v tématu newsletteru je sběr souhlasu od uživatele, který by měl být ještě jednou potvrzený pomocí potvrzovacího e-mailu tkz. double opt-in. Pokud firma tyto souhlasy nemá a odesílá e-mailové sdělení, odesílá SPAM, který úřad odměňuje vysokými pokutami.
Jak plnit váš seznam odběratelů?
Jak získávat lidi do vašich e-mailových seznamů? Můžete využít jednoduché zaškrtávací tlačítko na konci objednávkové cyklu, ve kterém zákazníkovi umožníte jednoduché přihlášení k odběru newsletteru. Formulář umožňující jednoduché přihlášení newsletter v patičce webu je ideální volbou pro plnění vašich e-mailových seznamů. Na tento formulář můžete odkazovat i z článku pomocí kotvy. Agresivní přístup pro sběr leadu jsou POP-UP okna, ve kterých můžete nabídnout kód s 10% slevu na první nákup, kód samozřejmě odešlete na zákazníkem zadaný e-mail.
- Tlačítko na konci objednávkové cyklu
- Formulář v patičce webu
- POP-UP okna
- Reklama pro sběr leadu
Využití newsletteru
Newsletter může firma využít k mnoha informačním i reklamním sdělením. Můžete svoje zákazníky informovat o chystané akci na vybrané zboží nebo vytvořit vzdělávací program po prodeji produktu. (Prodali jste mi foťák? Naučte mě fotit a používat ho! Když budu dobrý fotograf můžete se mi pokusit prodat lepší objektiv a tím i zvýšit svoje tržby.) Můžete se také pokusit zákazníkovi poradit s nějakým všeobecným problémem. (Jak na nachlazení a rýmu? Samozřejmě by tomu měl odpovídat i váš sortiment.) Informujte zákazníky o chystaných novinkách i spekulacích o novém zbožím (Skvělý příklad je firma Apple).
- Chystané akce na produkty
- Vzdělávací programy
- Poraďte zákazníkovi a vyřešte jeho problémy
- Informace o novinkách
- Personalizované e-maily
- Opuštěný košík
- Získání zpětné vazby a průzkumy
Jak na newsletter
Jak vytvořit newsletter?
Newsletter můžete vytvořit pomocí nástrojů pro e-mailing. Tyto nástroje poskytují vytvořené HTML šablony i uživatelsky přívětivé editory, ve kterých si jednoduše poskládáte šablonu podle vašich představ.
Jak napsat newsletter?
Psaní newsletteru je v mnoha případech oříšek. Zamyslete se pro jaké publikum (cílovou skupinu) newsletter píšete. Předmět e-mailu je nejdůležitější částí newsletteru a proto mu věnujte velkou část své pozornosti.