Lead

Obsah článku:

Co je lead?

Lead je výraz využívaný v online marketingu a popisuje osobu, která projevila zájem o nabízené služby nebo produkty a to zanecháním kontaktních údajů nebo provedením požadované akce (konverze) na vašem webu. Lead je tedy člověk, který není zákazníkem, ale je u něho velká šance že se zákazníkem brzy stane. Získávání leadů (kontaktů) je velmi důležitou součástí v e-commerce.

Jak můžete generovat leady?

Ke generování leadů je v první řadě mít uzpůsobený web, který umožňuje sbírat kontakty jednoduchým zadáním e-mailu do formuláře. Generovat leady můžete i pomocí některých reklam, které jsou k tomuto účelu uzpůsobeny. Na internetu můžete získávat leady (kontakty) několika způsoby:

  • Zákazník se přihlásí k odběru newsletteru.
  • Můžete využít POP-UP okno s nabídkou slevového kupónu, který bude odeslán na zadaný e-mail.
  • Můžete spustit reklamní sady, které se budou zaměřovat na sběr leadů.
  • Zapojte vaše návštěvníky do soutěže o super ceny.
  • Nabídněte informace za zanechání kontaktů. (pdf, recept, rady)
  • Můžete připravit speciální landing page pro tento účel.

Proměna leadu na zákazníka

Proměna leadu na zákazníka může být v mnoha případech oříšek o který by, ale bylo škoda se nepokusit. Nejlepší možnou volbou je vytvořit personalizovaný newsletter, který vašemu kontaktu nabídne přesně to co hledá a to nejlépe za zvýhodněných podmínek.

Představte si situaci, ve které se váš zákazník zaregistruje do vašeho e-shopu a při další návštěvě si tento zákazník přidá produkt do wishlistu. V tento okamžik úplně přesně víte co zákazník hledá a proto mu můžete nabídnout produkt se speciální slevou či vybavením navíc.

Zpět do obchodu