Bounce rate

Obsahu článku:

Co je bounce rate?

Bounce rate v češtině míra okamžitého opuštění je kvalitativní metrika používaná nástrojem Google Analytics. Vyjadřuje procento návštěvníků, kteří navštívili pouze jednu jedinou stránku na vašem webu a následně jí opustili. Takový návštěvníci neodešlou žádný další požadavek na server, jinak řečeno: nenavštíví žádnou další stránku na webu, neodešlou kontaktní formulář či nevytvoří žádnou jinou akci. Metrika je v mnoha případech pochopena špatně a proto jí je občas přikládán mnohem větší důraz než je potřeba.

Jak vyhodnocovat bounce rate?

Kdy je vysoká míra opuštění v pořádku?

Bounce rate je potřeba vyhodnocovat na úrovni jednotlivých stránek či reklam. Pokud na stránce kontakty máte 98% míru opuštění nemůžete z logiky věci začít tvrdit že je na stránce něco špatně. Většina uživatelů přijde na stránky s informacemi o kontaktech, najdou potřebné telefonní číslo nebo e-mail a odejdou. V takovém případě můžeme o návštěvě tvrdit že je kvalitní, ale Google Analytics návštěvu vyhodnotí jako návštěvu s bounce rate. Další případ takového chování Google Analytics UA může vzniknout například na vašem blogu, na kterém se snažíte pomoci vašim zákazníkům. Zákazník přijde na váš blog a najde odpověď na svojí otázku, tím jeho návštěva končí. Google Analytics UA se opět zachová stejně. Závislost na dalším hitu k započítání návštěvy mimo metriku bounce rate ovlivňuje ve vašich Google Analytics mnohem více metrik a proto některé data nejsou úplně přesná.

Google Analytics 4 nad tímto problémem začalo přemýšlet trochu jinak a proto můžete v Google Analytics 4 najít nastavení, kterým nadefinujete kolik času na stránce musí návštěvník strávit aby se stal zaujatým návštěvníkem. Tento přístup vám pomůže odfiltrovat nechtěně prokliky a další nerelevantní sekundové návštěvy.

Kdy je vysoká míra opuštění problém?

Vysoká míra opuštění může být samozřejmě i problém a to zejména v okamžik kdy vaše reklamy, které mají být v první řadě relevantní k obsahu stránky mají vysoké procento těchto odchodů. Reklama má v mnoha případech prodávat a proto vysoká odchodovost přivedených návštěv z detailu produktu či kategorie není příliš dobrá.

V tento okamžik si položte otázky:

  • Je moje reklama relevantní k obsahu stránky?
  • Jsou textace pravdivé?
  • Je vaše kreativa relevantní?
  • Není reklama moc obecná?
  • Najde návštěvník na stránce to co reklama slibuje?
  • Není problém na stránce, je jasné co má uživatel na stránce udělat?
  • Je UX vašeho webu v pořádku?
  • Fungují všechny tlačítka a formuláře?

Pokud některý z vašich reklamních kanálů hlásí vysokou míru opuštění opět můžete použít výše uvedené otázky, které vám pomohou identifikovat problém vysoké odchodovosti. V neposlední řadě můžete využít nástrojů třetích stran, které vaše návštěvníky dokáží natočit, vytvoří heat mapy a poskytnou další data o chování lidí na vašem webu.

Slovník pojmů: Konverze, Remarketing, KPI, CTA

Zpět do obchodu