Remarketing (retargeting)

Obsah článku:

Remarketing vs retargeting

Pokud přemýšlíte jaký je rozdíl mezi remarketingem a retargetingem mám pro vás odpověď. Žádný rozdíl v těchto pojmech není a obě dvě varianty jsou správně. Slovo retargeting používá český reklamní systém Sklik a se slovem remarketing se zase potkáte v zahraničních reklamních systémech Googlu nebo Facebooku. Můžete tedy s klidem na duši používat obě tato označení. Každý markeťák při sdělení, kterékoliv termínu pochopí co od něj očekáváte.

Co je remarketing (retargeting)?

Co je retargeting? Retargeting je druh reklamy, který se ve většině případů může pochlubit vysokým konverzním poměrem a to kvůli práci s relevantním publikem, které s vaší firmou přišlo nějakým způsobem do kontaktu. Lidé v publiku nejčastěji navštívili váš e-shop nebo web či provedli nějakou akci na vašem webu nebo e-shopu. Remarketing se vyskytuje nejčastěji v obsahové síti nebo na sociálních sítích a to formou banneru.

Dynamický remarketing (retargeting)

Dynamický remarketing je mladším bratrem klasického remarketingu. Rozdíl mezi klasickým remarketingem a dynamickým retargetingem najdete zodpovězený v názvu ve slově dynamický. Dynamický retargeting využívá stejně jako klasický remarketing publika. Publika jsou ale obohacena o další údaje, jako například nejčastější ID prohlíženého produktu, které vám umožní ukázat zákazníkovi přesně ty produkty, které si prohlížel. Vysoká relevance reklamy zajišťuje v mnoha případech vysoký výkon a velmi dobré PNO.

Dynamický remarketing Google Ads i Seznam retargeting využívají podobnou obsahovou síť partnerských webů a proto se může stát že se vaše reklama bude zobrazovat příliš často. Takové týdenní zobrazování reklamy při neomezené frekvenci může mnoho uživatelů spíše naštvat. Nezapomeňte tedy nastavit v reklamních systémech frekvenci zobrazování vašeho reklamního banneru. Remarketing na FB funguje na stejném principu a proto byste při tvorbě reklamy neměly na tuto sociální síť zapomenout.

Pro správné nastavení remarketingových kódů je zapotřebí programátora nebo zdatného člověka v Google Tag Manageru.

 

Význam pojmů: Konverzní poměr, PNO

Zpět do obchodu