Slovník pojmů, Strana 2

A B C D F G H I K L M N P R S T U Z

Fulltextové vyhledávání

Termíny fulltextové vyhledávání či fulltext označují metodu vyhledávání obsahu v databázích či webových stránkách, ve kterých se porovnává zadané klíčové slovo (textový řetězec) s kompletním obsahem stránky. Starší techniky vyhledávání využívali…

Google Hummingbird

Google Hummingbird označuje aktualizaci vyhledávacího algoritmu společnosti Google. Oficiálně byl představen v září roku 2013. Google Hummingbird se snaží pochopit vztah mezi jednotlivými klíčovými slovy ve vyhledávacích dotazech. Velký důraz klade…

Google Panda

Google Panda je jeden z penalizačních algoritmů společnosti Google. Oficiálně byl představen v únoru 2011 a označuje úpravu samotného hodnotícího algoritmu. Google Panda kontroluje kvalitu i unikátnost obsahu jednotlivých webových stránek. Zaměřuje…

Google Penguin

Google Penguin patří stejně jako Panda mezi penalizační algoritmy společnosti Google. Byl spuštěn v dubnu roku 2012 a označuje úpravu rankovacího algoritmu. Google Penguin má za úkol odhalovat nepřirozené zpětné odkazy, které můžeme přirovnat odkazům…

Google Search Console

Google Search Console je bezplatná služba společnosti Google, která vám pomůže sledovat, udržovat a řešit problémy s přítomností vašich webových stránek ve výsledcích vyhledávání na Googlu. Pomocí této služby můžete odesílat soubory sitemap.xml,…

HTTPS

Co je HTTPS? Protokol HTTPS neboli Hypertext Transfer Protocol Secure zajišťuje šifrovanou komunikaci mezi serverem a webovým prohlížečem. Jedná se o kombinaci staršího protokolu HTTP a SSL nebo TLS certifikátu. HTTPS zajišťuje vysokou bezpečnost…

Chyba 404

Obsah článku: Co je chyba 404? Jak vzniká chyba 404? Další stavové kódy 4xx Jak se připravit na error 404 na webu? Co je chyba 404? Error 404 v češtině chyba 404 patří do skupiny stavových kódu, které vrací systém v případě že hledaný…

Inbound marketing

Co je inbound marketing? Termín inbound marketing označuje soubor několika marketingových nástrojů či chcete-li několika marketingových aktivit, které se snaží přivést firmě nové platící a spokojené zákazníky. Takový zákazník by měl v nejlepším…

Indexování

Co je indexování webu? Indexování webu je proces přidávání stránek do indexu vyhledávače. Když uživatel zadá dotaz do vyhledávače, vyhledávač vrátí seznam výsledků, které odpovídají jeho dotazu. Výsledky jsou seřazeny na základě jejich relevance k…

Klíčová slova

Co jsou klíčová slova? Klíčová slova (keywords) jsou spojení, která lidé používají při vyhledávání informací nebo zboží ve vyhledávacích sítí společností Google, Seznam, Bing a dalších nejmenovaných společností. Každé klíčové slovo je specifické…

Klíčové ukazatele výkonu (KPI)

Obsah článku: Co je KPI? Jaké KPI ukazatele sledovat? KPI příklady: Modelový příklad: logistika Modelový příklad: povědomí o značce Modelový příklad: zisk e-shopu Jak definovat KPI? Otázky na začátek Metoda S.M.A.R.T Co je…

Konverze (marketing)

Obsah článku: Co je konverze? Definice konverzního poměru Výpočet konverzního poměru Jak zvýšit konverzní poměr? Typy konverzí Měření konverzí Co je konverze? Takže co je to konverze? Konverze (anglicky conversion nebo goal) vyjadřuje…

Konverzní poměr

Co je konverzní poměr? Konverzní poměr je procento lidí, kteří po interakci s reklamou provedou požadovanou akci. Jinými slovy, je to měřítko toho, jak efektivní je vaše marketingové úsilí při dosahování požadovaného cíle. Výpočet konverzního…

Landing page

Obsah článku: Co je landing page? Tvorba landing page Využití landing page Co je landing page? Termín landing page v češtině přistávací nebo vstupní stránka označuje webovou stránku, která se pokouší své návštěvníky dovést k dokončení…

Lead

Obsah článku: Co je lead? Jak můžete generovat leady? Proměna leadu na zákazníka Co je lead? Lead je výraz využívaný v online marketingu a popisuje osobu, která projevila zájem o nabízené služby nebo produkty a to zanecháním kontaktních…

Linkbuilding

Obsah článku: Co je linkbuilding? Jak na linkbuilding? Proč se vyplatí pracovat na linkbuildingu? Pozor na nekvalitní linkbuilding Co je linkbuilding? Linkbuilding (link building) v češtině budování zpětných odkazů je metoda využívaná v…

Lokální SEO

Lokální SEO (místní SEO) můžeme chápat jako metodiku postupů optimalizace webových stránek pro zobrazování webových stránek a firemních zápisů v lokálních výsledcích vyhledávání. Optimalizace pro vyhledávače probíhá v předem určené lokalitě, ve které…

Long tail

Co je long tail? Termín long tail můžeme přeložit do češtiny jako dlouhý chvost nebo dlouhý ocas. Zpravidla se s ním setkáváme v online marketingu, kde označuje velmi konkrétní klíčovou frázi, která má malou hledanost, ale velký konverzní…

Marketer

Obsah článku: Prohlédněte si nabízené SEO služby Jaké metriky sledovat v SEO? Pochybné praktiky SEO marketerů Pojem marketer (marketér) označuje osobu pracující v některém z druhů marketingu. Může se věnovat offline marketingu (televize,…

Marže

Obsah článku: Co je marže? Výpočet marže Výpočet nákupní ceny Nastavení prodejní ceny Výpočet marže v procentech (%) Co je marže? Marže v angličtině margins vyjadřuje rozdíl mezi nákupní(skladovou) a prodejní cenou. Hrubá marže…

Meta Description

Obsah článku: Co je Meta Description? Je Meta Description důležitý pro SEO? Technické doporučení pro Meta Description Sdílení na sociálních sítí Meta popis - příklady HTML Co je Meta Description? Meta Description (v překladu Meta popisek)…

Meta Keywords

Meta Keywords (v češtině meta klíčová slova) patří do skupiny meta tagů, které pomáhaly robotům vyhledávačů pochopit, jaký obsah se na stránce nalézá. Najdete ho v hlavičce webové stránky mezi tagy <head>. Google i Seznam značku Meta Keywords…

Meta Robots

Co dělá Meta Robots? Meta robots říká robotům vyhledávačů, jak mají procházet vaše webové stránky a jestli je mají zahrnout do svého indexu či nikoliv. Špatné použití meta tag robots může být pro vaše SEO katastrofální. Můžete nechtěně odebrat…

Meta Tags

Meta tags neboli meta tagy označují informace o datech na webových stránkách. Hledat je budeme mezi značkami head, které označují hlavičku webu. Jedná se tedy o část HTML kódu, která definuje znakovou sadu, popisek stránky či dává pokyny robotům…

Meta Viewport

Meta Viewport nám umožňuje nastavit rozměr zobrazované okna, který se při dobrém nastavení automaticky přizpůsobí velikosti displeje. Pokud prohlížeč Meta Viewport na stránkách nenalezne. Vykreslí webové stránky pomocí výchozího viewportu, což v…

Nahoru
81 položek celkem
Zpět do obchodu