Meta Description
Obsah článku:
- Co je Meta Description?
- Je Meta Description důležitý pro SEO?
- Technické doporučení pro Meta Description
- Sdílení na sociálních sítí
- Meta popis - příklady HTML
Co je Meta Description?
Meta Description (v překladu Meta popisek) je druh HTML meta tagu, který má stručně a výstižně shrnovat obsah celé stránky. Meta tag description se zobrazuje jako součást snippetu ve výsledcích vyhledávání (SERP) a má vyhledávači poskytnout představu o relevantnosti obsahu stránky k jeho vyhledávacímu dotazu.
Co je SEO popis?
SEO popis je jiné označení pro meta description nebo pro text optimalizovaný pro vyhledávače (SEO). Obsah by měl být však v první řadě přínosný pro uživatele a tapetování obsahu klíčovými slovy není ideální taktikou k dosažení tohoto cíle.
Je Meta Description důležitý pro SEO?
Google v roce 2009 oznámil že SEO popis (Meta Description) nemá vliv na hodnocení stránky a tím i na pozice ve výsledcích vyhledávání. Má tedy cenu se zabývat tímto krátkým textem? Rozhodně ANO. Meta Description má pozitivní vliv na míru prokliku (CTR), která už sama o sobě může pozitivně ovlivnit hodnocení stránky. Dobře optimalizovaný popisek na váš web přivede více relevantní návštěvnosti a tím i možná více tržeb. Meta descriptions má vliv na chování uživatelů a tím i na hodnocení stránky a proto vám doporučujeme věnovat mu dostatečnou pozornost.
Většina redakčních systému vám umožní jednoduše upravovat meta popisky ve své administraci. E-shopové řešení Shoptet vám umožní editaci meta popisku v detailu článku, kategorie nebo produktu na kartě pokročilé.
Technické doporučení pro Meta Description
Meta Description může být libovolně dlouhý, ale obecné doporučení od zmíněného e-shopového řešení je délka o 156 znacích. Delší popisky Google zkracuje a to přibližně na 160 znaků. Primárním cílem SEO popisku by mělo být zvyšování počtu kliknutí a stručné informování o obsahu stránky. Pokuste se do popisku přirozeně zakomponovat klíčová slova, která Google i jiné vyhledávače často zvýrazní tučně. Každá stránka by měla mít jedinečný meta description.
Google v mnoha případech používá a testuje různé meta descriptions, které sám generuje z obsahu stránky. Může to být z důvodu že popisek neodpovídá vyhledávacímu dotazu uživatele a proto použije v jeho očích lepší argumentaci ke zvýšení míry prokliku (CTR).
Sdílení na sociálních sítí
Sociální sítě běžně zobrazují meta popis v miniatuře při sdílení webové stránky. Bez HTML tagu meta description mohou sociální sítě vzít pouze první text, který na webu najdou. Tento přístup nemusí vytvořit dobrý uživatelský dojem v závislosti na použitém textu.
Meta popis - příklad HTML
Meta popis najdeme v hlavičce HTML kódu mezi tagy. <head></head>
<head>
<meta name="description" content="Ztrácíte se v online světe? Chcete pomoci se SEO či zpracovat analýzu klíčových slov? Potřebujete postavit e-shop na Shoptetu? Kontaktujte nás.">
</head>