Co je SEO?

Obsah článku:

Co je SEO?

Zkratka SEO pochází z anglické fráze search engine optimization neboli optimalizace pro vyhledávače. Optimalizace pro vyhledávače se skládá ze souboru úkonů, které můžeme rozdělit do několika charakteristických skupin (Technické SEO, SEO analýza On-Page faktorů, Analýza Off-Page faktorů, Tvorba kvalitního obsahu.). Každá jmenovaná skupina musí být v dobrém technickém stavu a musí splňovat prvky, které jsou pro ní charakteristické.

Kvalitně zpracované SEO vám do vašeho e-shopu přivede relevantní návštěvnost, pomůže zlepšit výkon vašich PPC kampaní, snížit náklady na proklik (CPC) a zvýšit povědomí o značce. Dále vám pomůže získat profesionálně vnímaný brand, zvýšit vaše tržby i získat kvalitní organickou návštěvnost.

Fráze “SEO optimalizace” se neříká

Zkratka SEO: optimalizace pro vyhledávače již slovo “optimalizace” ve svém názvu obsahuje. Použitím fráze SEO optimalizace vlastně říkáte “optimalizace pro vyhledávače optimalizace” což nedává logicky smysl. Mezi specialisty je tato fráze vnímaná různě, někteří ho nemohou slyšet, někteří se nad ním usmějí. To samé můžeme říct o frázi SEO optimalizátor.

Rozdíl mezi SEO a PPC

Práce na SEO je běh na dlouhou trať a výsledky nejsou vidět během několika málo dnů, jako jsme zvyklí u PPC reklamy. Výsledky SEO můžeme začít vidět v řádu několika měsíců. Někde jsem četl že samotný Google přiznal, že veškerou snahu vydanou na optimalizaci stránek ocení až po roce. Potvrzené to bohužel nemám.

Za PPC reklamu se platí a to formou ceny za proklik (CPC). Získáte inzerát, který se nejčastěji zobrazuje na prvních třech pozicích ve vyhledávání a proto získáte i velmi dobré výsledky v proklikovosti i výkonu. Optimalizace pro vyhledávače přivádí organickou návštěvnost, která je v povědomí uživatelů vnímaná jako neplacená. Je pravda že za proklik nic nezaplatíte, ale časová dotace je také platba, kterou každý, kdo chce budovat kvalitní SEO musí obětovat. Zobrazování organických výsledků vyhledávání je vždy pod reklamou.

Výhodou optimalizace pro vyhledávače (SEO) je, že získané pozice neztratíte ze dne na den, jako je tomu u PPC reklamy, ale postupným propadáním jednotlivých stránek ve výsledcích vyhledávání. Pokud čas od času kontrolujete výkon jednotlivých stránek s pozicemi, dokáže včas na tento propad reagovat a předejít ztrátě návštěvnosti.

Co obnáší optimalizace webu?

Optimalizace webu či e-shopu by měla patřit do marketingové mixu každého, kdo to myslí s nabídkou svých produktů nebo služeb na internetu vážně. Zahrnujeme do ní několik již zmíněných skupin, které vám přiblížíme v dalším obsahu:

Tvorba kvalitního obsahu spočívá v pochopení záměru hledače a na servírování té správné odpovědi, která uspokojí hledačův záměr. Pokud hledač zadá frázi “počasí v praze” nechce znát jeho historii, ale aktuální stav počasí. Výsledek hledání bude v tomto případě tabulka s aktuální teplotou i stavem podnebí (prší, neprší, sněží, nesněží).

Možná hledáte naše SEO služby:

Buďte vidět ve výsledcích vyhledávání a přiveďte na váš web více organické návštěvnosti, která u vás bude utrácet své peníze. Naše SEO služby můžete objednat pomocí klasického objednávkového procesu, kontaktního formuláře nebo na tel. čísle +420 734 515 026.

Zpět do obchodu