Technické SEO
Technické SEO je jedním z nejdůležitějších aspektů optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Zlepšením technických prvků webu můžete zlepšit jeho umístění a viditelnost na stránkách s výsledky vyhledávání. Technická optimalizace zahrnuje optimalizaci on-page faktorů, jako je rychlost stránek, přívětivost pro mobilní zařízení a mnoho dalšího.
Rychlost načítání webových stránek
Jedním z nejdůležitějších aspektů technického SEO je rychlost načítání stránek. Společnost Google uvedla, že rychlost stránek je důležitým faktorem pro hodnocení a že rychlejší stránky mají vyšší hodnocení než stránky pomalé. Chcete-li zvýšit rychlost stránek, měli byste optimalizovat obrázky, odstranit zbytečná přesměrování a minimalizovat požadavky HTTP. Můžete také použít nástroj, jako je Google PageSpeed Insights, abyste zjistili konkrétní kroky pro optimalizaci, které můžete provést pro zlepšení rychlosti vašich stránek.
Responzivní webové stránky
Dalším důležitým aspektem technické optimalizace pro vyhledávače, je přívětivost pro mobilní zařízení. Vzhledem k tomu, že stále více lidí používá k přístupu na internet mobilní zařízení, je nezbytné, aby vaše webové stránky byly optimalizovány pro mobily a tablety. Společnost Google uvedla, že webové stránky přizpůsobené mobilním zařízením jsou ve výsledcích vyhledávání hodnoceny lépe než ty, které pro ně optimalizovány nejsou. Chcete-li zkontrolovat, zda jsou vaše webové stránky přizpůsobené mobilním zařízením, můžete použít test Mobile-Friendly od společnosti Google.
Uvedeme i kvalitní obsah
Jedním z nejdůležitějších aspektů optimalizace pro vyhledávače SEO je obsah webových stránek. Aby se vaše webové stránky dobře umisťovaly ve vyhledávačích, je nezbytné, aby byl obsah přehledný a snadno čitelný. Měli byste psát stručné názvy a meta popisy bohaté na klíčová slova a vhodně používat značky nadpisů. Měli byste také dbát na to, aby text vašich webových stránek odpovídal záměru uživatele. Pokud například na svých webových stránkách prodáváte sluneční brýle, ujistěte se, že se váš obsah zaměřuje na témata, jako jsou "sluneční brýle", "outdoorové aktivity" atd. a ne na obecná témata, jako je "nakupování".
Procházení webových stránek
Další důležitý aspekt technické optimalizace pro vyhledávače, je pochopení toho, jak funguje vyhledávač Google a jak indexuje vaše webové stránky. Webový crawler (Googlebot) prochází stránky vašeho webu a sleduje odkazy na těchto stránkách, aby našel další stránky vašeho webu. Další webový crawler pak indexuje obsah těchto stránek a přidává je do indexu Google. Aby byl váš web správně indexován společností Google, měli byste zajistit, aby byly všechny stránky vašeho webu přístupné webovému crawleru a aby jejich obsah byl kvalitní a odpovídal záměru uživatele.
Indexace webových stránek
Pro zobrazení stránek ve výsledcích vyhledávání musí být stránky zařazeny do indexu. Aby byly stránky zařazeny do indexu, musí je nejprve projít webový vyhledávač (známý také jako "Googlebot"). Jakmile je stránka prohledána, je následně indexována společností Google. Proces procházení a indexování webových stránek může trvat týdny nebo dokonce měsíce. Zda jsou vaše stránky indexovány můžete zjistit v nástroji Google Search Console.
Osiřelé stránky
Osiřelá stránka je stránka webových stránek, na kterou nevede žádný odkaz z jiných stránek webu. To může být pro vyhledávače problém, protože nemusí být schopny najít a indexovat všechny stránky na vašem webu. Osiřelé stránky na svém webu můžete najít pomocí nástroje Google Search Console. Jakmile najdete osiřelé stránky, měli byste na ně přidat odkazy z jiných stránek na svém webu. To vyhledávačům pomůže je najít a indexovat.
Duplicitní obsah
Duplicitní obsah představuje pro vyhledávače problém, protože nemusí být schopny určit, která verze obsahu je nejpřesnější a nejrelevantnější. Duplicitní obsah může také způsobit, že se vaše webové stránky budou ve výsledcích vyhledávání umisťovat na horších pozicích.
Stránkování
Pokud máte webové stránky elektronického obchodu, možná zvažujete použití stránkování na stránkách kategorií. Stránkování je proces rozdělení dlouhého seznamu produktů na více stránek. To může být pro uživatele užitečné, protože se neztratí v dlouhém seznamu položek. Pro SEO je však stránkování trochu oříšek. Nejlepším pravidlem je, nepoužívat stránkování, ale to v mnoha případech není možné. Pokud chcete stránkování vašeho e-shopu řešit, neváhejte nás kontaktovat.
Kanonizace stránek
Kanonizace je proces ošetření polo/duplicitního obsahu, který zajišťuje, aby všechny stránky na vašem webu používaly jedinou adresu URL. To je důležité pro vyhledávače, protože pak mohou určit, která verze obsahu je nejpřesnější a nejrelevantnější. Bohužel mnoho lidí používá kanonizaci bez většího přemýšlení a proto si spíše ubližují, než aby se zapojili do boje o lepší pozice ve výsledcích vyhledávání. Kanonizace patří mezi doporučení a proto Google vaše rozhodnutí o hlavní stránce nemusí brát v potaz.
Interní prolinkování
Jedním z nejlepších způsobů, jak pomoci vyhledávačům najít a indexovat vaše stránky, je použití interních odkazů. Interní odkazy jsou odkazy z jedné stránky vašeho webu na jinou stránku vašeho webu. Interní prolinkování je důležité, protože pomáhá vyhledávačům pochopit strukturu vašich webových stránek . Interní odkazy byste měli používat na všech svých stránkách s největší logikou pro uživatele.
Architektura webu
Architektura webu je způsob, jakým jsou stránky vašeho webu vzájemně propojeny. Architektura webu je důležitá pro vyhledávače i pro lidi, protože usnadňuje procházení webových stránek. Pro správné navržení struktury webových stránek, je zapotřebí mít zpracovanou analýzu klíčových slov.
Sitemap.xml
Sitemap je soubor, který pomáhá webovým vyhledávačům najít a indexovat všechny stránky vašeho webu. Mapa stránek je ve formátu xml a obsahuje seznam všech stránek vašeho webu. Doporučujeme mapu stránek přidat do nástroje Google Search Console.
Pár slov na závěr
SEO je složitá a neustále se měnící oblast a existuje mnoho aspektů, které můžete řešit, abyste zlepšili hodnocení svých webových stránek. Pro začátek je dobré se zaměřit se na rychlost webu, indexaci stránek, kvalitní strukturu webu a certifikát SSL. Pokud nemáte chuť nebo vám čas nedovolí řešit veškeré náležitosti technického SEO. Můžete využit našich SEO služeb nebo můžete využit technickou SEO analýzu pro zjištění veškerých chyb na vašem e-shopu.