Obsah článku:
Co jsou off-page faktory?
Off-page faktory neboli off-page seo patří mezi velmi silně hodnocené signály, které vám pomohou získat lepší pozice ve vyhledávání i zvýšit důvěryhodnost a reputaci vašeho webu. Jak již název napovídá, off-page faktory najdete mimo webové stránky a proto je jejich optimalizace značně složitější.
Některé průzkumy uvádějí že off page faktory ovlivňují hodnocení stránek z více než 50% a to hlavně díky svému těžko ovlivnitelnému vývoji.
Co patří mezi off-page faktory?
Mezi off-page faktory patří sociální signály a zejména zpětné odkazy, které jsou samotným jádrem off-page faktorů.
Sociální signály
Do kategorie sociálních signálů můžeme zařadit hodnocení firmy na Googlu, odkazování ze sociálních sítí, hodnocení produktů či stránky nebo diskuze pod článkem a podobně. Vývoj off-page faktorů by měl být v první řadě přirozený a nemělo by s ním být manipulováno.
Zpětné odkazy
Zpětné odkazy jsou odkazy, které z jiného webu odkazují na váš web. Čím větší množství a kvalitních odkazů směřuje na vaše webové stránky, tím lépe. Existuje několik typů odkazů, které jsou rozlišovány podle toho jak byly získané:
- Přirozené odkazy - (jsou získány přirozeně bez jakéhokoliv našeho zásahu)
- Budované odkazy - (získáváme činnostmi, které vedou k budování zpětných odkazů. Můžeme požádat naše zákazníky, influencery nebo navázat spolupráci s blogery či relevantní firmou k našemu podnikání) S budováním odkazového profilu vám pomůže naše služba: Link-building / Hodina
- Vytvořené odkazy - (Získáváme vlastní aktivitou)
Přečte si více o linkbuildingu a zpětných odkazech.
Google zpětné odkazy hodnotí podle několika faktorů, které ovlivňují přenos energie z odkazující stránky na cílovou stránku.
- Relevantní odkazující stránka
- Anchor text
- Reputace odkazující stránky
- Staří odkazu
- Množství odkazů z odkazující stránky
- Důvěryhodnost odkazující stránky
- Autorita domény
Špatné zpětné odkazy
Největší chybou, kterou můžete udělat je nakoupit zpětné odkazy na různých odkazových farmách. Tento přístup vám může poškodit reputaci i zhoršit ranking vašeho webu. Pokud víte že na váš web odkazuje z nějaké farmy tisíce špatných odkazů můžete se od nich distancovat nástrojem “Google Disavow Tool”. Tento přístup doporučuje i samotný Google.