ON-PAGE faktory

Obsah článku:

Co jsou on-page faktory?

On-page faktory vyjadřují soubor prvků, které jako majitelé stránek můžeme cíleně ovlivňovat. Správným nastavením těchto prvků dáváte vyhledávačům signál o kvalitě stránek, která se bezesporu promítne do hodnocení vašich stránek vyhledávači. Kromě zlepšení pozic ve vyhledávání také získáte správné textové zobrazování vašich stránek ve výsledcích vyhledávání a tím i lepší uživatelský dojem.

POZN: Nabízíme zpracování SEO analýzy ON-PAGE faktorů.

Stejně důležité jsou i off-page faktory, které se vyskytují mimo náš web. Většinou se jedná o externí odkazy na váš web nebo sociální signály (hodnocení firmy na googlu, odkazy na sociálních sítí a podobně).

On-page SEO faktory - příklady

Title (Titulek stránky)

Titulek stránky je nejdůležitější on page faktor, který najdete v hlavičce každé stránky na vašem webu jako značku <title>. Titulek stránky se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání a slouží jako textová prezentace vašich jednotlivých stránek.

Správně napsaný titulek by měl obsahovat klíčové slovo a měl by vypovídat o obsahu stránky. Do titulku doporučuji připsat výzvu k akci(CTA) a to zejména pro zvýšení míry prokliku(CTR). Google zobrazuje titulky o maximální šířce 600 pixelů, což v mé osobní praxi znamená, psát titulky o maximální délce 56 znaků.

Meta description (Popisek stránky)

Meta description neboli popisek stránky najdete ve výsledcích vyhledávání a to hned pod již zmíněným titulkem. Meta description není důležitý pro vyhledávače, ale pro vaše zákazníky. V popisu stránky upřesněte obsah stránky. Můžete ho využít i pro argumentaci výhod vašeho e-shopu. Osobně píši popisek stránky o maximální délce 156 znaků.

Nadpisy H1 - H6

Značka <h1> označuje nadpis první úrovně (hlavní nadpis), který patří mezi silně hodnocené on-page faktory. V nadpisu H1 by se mělo vyskytnou hlavní klíčové slovo, na které je stránka optimalizována. Nadpisy H2 až H6 můžete využít pro nějaký úderný text, kterým zaujmete uživatele. Neméně důležité je dodržování doporučené struktury nadpisů.

  • H1 - Nejdůležitější nadpis
  • H6 - Nejméně důležitý nadpis

Obrázky

Optimalizace obrázků patří mezi on-page faktory, na které se v mnoha případech zapomíná. Samotná optimalizace obrázků spočívá v několika krocích, které si v následujících řádcích představíme. Jako první kontroluji velikost obrázků před nahraním, která by měla být co nejnižší. Osobně se snažím obrázky dostat pod 200kb a volím formát JPG. Dalším krokem optimalizace je název obrázku, který by měl obsahovat relevantní klíčové slovo. Po nahrání obrázku je zapotřebí vyplnit takzvaný “alt tag”, ve kterém by se měl vyskytovat popis obrázku se zakomponovaným klíčovým slovem.

URL

URL by měla být dobře čitelná a krátká. Měla by obsahovat hlavní klíčovou frázi o které stránka vypovídá.

Responzivní e-shop

V dnešní době má každý chytrý telefon s internetem, který používá pro procházení e-shopů a dalších stránek. Naší povinností je právě náš web či e-shop těmto zařízením přizpůsobit a to promyšleně a uživatelsky přívětivě. Pokud tento standard nebudeme dodržovat, Google vyhodnotí náš e-shop jako méně kvalitní, což znamená zmizení z výsledků vyhledávání.

Duplicitní obsah

Nenuťte Google aby se rozhodnul, která stránka je ta pravá a vyhněte se duplicitnímu obsahu. Mnoho duplicit může v nejhorších případech vyústit až k ignorování vašeho webu či e-shopu. Duplicit se můžete zbavit přesměrováním(301) a nebo kanonizováním stránky.

Interní prolinkování

Mezi další důležitý onpage faktor patří interní prolinkování(linkbuilding) webu. Doporučuji si váš web rozkreslit a najít stránky, které se sebou nějakým způsobem souvisejí. Takové prolinkování zákazníkovi přinese přidanou hodnotu i relevantní informace k produktu. Správně vytvořené interní prolinkování usnadňuje vyhledávačům procházení webu a zlepšuje jeho indexaci. Další informace najdete na stránce linkbuilding.

Na závěr

Rozhodně vám doporučuji se on-page faktory zabývat, samozřejmě pořád platí že obsah je král, ale i král vám může nabídnout pouze 45% úspěchu. Dalších 55% úspěchu leží právě v optimalizaci on-page a off-page faktorů. Mohlo by vás zajímat: Ahrefs: analýza konkurence.

Zpět do obchodu