Míra prokliku (CTR)

Obsah článku:

Co je CTR (Míra prokliku)?

Takže co je to CTR. CTR je zkratka z anglického click through rate setkáte se i s podobou click rate v češtině míra prokliku. CTR je poměr mezi zobrazením reklamy a její celkovou proklikovostí. Vyjadřuje se v procentech(%) a odpovídá nám na otázku, jak si naše reklamní texty nebo kreativy vedou. Míra prokliku patří mezi tkzv. KPI (klíčové ukazatele výkonnosti).

Jak na výpočet CTR?

Výpočet CTR provedeme vydělením celkového počtu prokliků vaší reklamy s celkovým zobrazením reklamy. Poslední krok výpočtu spočívá ve vynásobení výsledku stovkou, který zajistí výsledek v procentech(%).

Vzoreček pro výpočet CTR: CTR(%) = počet prokliků / počet zobrazení * 100

Reklama a CTR

Vysoké CTR nám říká, že uživatelé naše reklamy považují za relevantní a to se odráží i na jejich výsledcích, které ve většině případů hlásí rentabilitu či splnění konverzí. Vysoká míra prokliku vám také pomůže zlepšit vaše pozice a snížit cenu prokliku.

Co ovlivňuje CTR?

Kampaň se správným cílením a odladěnými texty vystihující obsah stránky bude s největší pravděpodobností nést ovoce. Vždy si říkám: Spokojený uživatel = Spokojeny Google = Spokojený JÁ a proto byste se měly vždy snažit aby reklamní inzeráty byly co nejvíce relevantní k zadávanému klíčovému slovu. Jaké další prvky reklamy ovlivňují CTR najdete v seznamu níže:

  • Relevance reklamy ke klíčovému slovu i obsahu stránky
  • Zobrazování inzerátu na prvních třech pozicích
  • Pečlivě vyplněné a promyšlené rozšíření reklam
  • Množství konkurence
  • Testováním textů reklamy a call to action
  • Skóre kvality
  • U bannerové reklamy je tomu dobrá kreativa

Benchmark CTR

Pokud vytváříte nové reklamy pro váš e-shop nebo jste právě podepsali smlouvu s novým klientem. Určitě se snažíte najít odrazový můstek pro vyhodnocení vaší práce. Bohužel na tuto otázku je velmi těžké odpovědět a bylo by zapotřebí kvalitního průzkumu napříč odvětvím služeb. CTR e-mailového sdělení můžete ovlivnit kvalitní databází kontaktů. Průměrné benchmarky k jednotlivým typům reklam máte níže:

  • Bannerová reklama: 0,2 - 1,5%
  • Vyhledávací reklama: 4 - 15%
  • Nákupy Google: 0,5 - 2%
  • E-mail marketing: 2-10%

Výnam pojmů: KPIKonverze

Zpět do obchodu