Zpětné odkazy

Co jsou zpětné odkazy?

Zpětné odkazy (backlinks, externí odkazy) jsou hypertextové odkazy, které odkazují z jiných webových stránek na vaše webové stránky. Zpětné odkazy můžeme chápat jako doporučení webových stránek, které zrcadlí doporučení lidí v reálném světě. Některé vyhledávače včetně společnosti Google zařadily zpětné odkazy mezi hodnotící faktory, které mají dopad na pozice jednotlivých stránek ve výsledcích vyhledávání. Zpětné odkazy patří mezi tkz. off-page faktory.

Jak poznat kvalitní zpětné odkazy?

Po aktualizaci algoritmu společnosti Googlu, kterou můžete znát jako Google Penguin. Vítězí kvalita zpětných odkazů na kvantitou. Tato aktualizace porazila v minulosti velmi rozšířené odkazové farmy, které generovaly tisíce a tisíce zpětných odkazů za účelem manipulace s hodnotícím algoritmem. Proto jsou kvalitní zpětné odkazy v dnešní době stěžejní pro kladné a vysoké hodnocení webových stránek. K tomuto tématu patří termín: PageRank. Dnešní svět se tedy bez kvalitních zpětných odkazů již neobejde a proto vám v následujících řádcích představíme několik kroků, které vám pomohou určit kvalitní SEO odkazy.

TO-DO list: Kontrola zpětných odkazů

  • Návštěvnost - zpětné odkazy získané ze stránky, která se chlubí zajímavou návštěvností Google velmi dobře ohodnotí.
  • Relevance obsahu - zpětné odkazy získané z webových stránek, které zabývají stejným tématem co vaše webové stránky. Mají mnohem větší váhu než odkazy získané z webů, které se vaším tématem nezabývají. (Téma SEO = Téma SEO), (Téma Pánská obuv = Téma SEO)
  • Klíčová slova na stránce - je stránka ze které chceme získat SEO zpětné odkazy optimalizovaná na relevantní klíčová slova?
  • Síla domény - máte-li přístup do nástroje Ahrefs. Prozkoumejte metriku Domain Rating.
  • Nofollow - není zpětný odkaz označený atributem rel=”nofollow”?
  • Je stránka indexovaná?
  • Anchor text - relevantní anchor text k cílové stránce podle všeho zvyšuje sílu odkazu.
  • Jednosměrné odkazy - zpětné odkazy, které vedou pouze z jedné stránky na druhou. Mají podle všeho vyšší hodnotu než odkazy vedoucí z webu A na web B a naopak.

Jak poznat špatné odkazy?

Když to hodně zjednoduším. Mezi špatné odkazy můžeme počítat takové zpětné odkazy, které můžeme získat vlastní silou. Myslím tím činnosti, které můžete provést sami. Jedná se například o zaregistrování firmy do různých katalogů, přidávat komentáře z odkazem pod příspěvky nebo nakupovat odkazy na odkazových farmách. Všechny tyto možnosti jsou neúčinné a můžeme je interpretovat jako pouhou ztrátu času. V některých případech, zejména při nákupu odkazů z odkazových farem riskujete i penalizaci ze strany vyhledávačů.

“Penalizace znamená kompletní nebo částečné odstranění webových stránek z indexu vyhledávače. Toto opatření zapříčiní kompletní smazání webových stránek z výsledků vyhledávání Google.”

Pokud řešíte penalizaci od společnosti Google kvůli spamovým zpětným odkazům. Zkuste se před kontaktováním podpory nejprve distancovat od spamových odkazů pomocí nástroje: Disavow tools.

Jak získat zpětné odkazy?

Na otázku, jak získat zpětné odkazy na web? Vám nejlépe odpoví článek na téma linkbuildingu, což je termín, který označuje metody pro získávání zpětných odkazů. V článku se dozvíte vše podstatné o budování odkazové portfolia. Získáte konkrétní tipy a techniky pro tuto SEO disciplínu.

Chcete-li si najmout profesionální SEO agenturu pro budování zpětných odkazů. Budeme velice rádi pokud si prohlédnete naší nabídku SEO služeb či přímo nabídku linkbuildingu.

Jak zjistit počet zpětných odkazů?

Každý zpětný odkaz se počítá alespoň ty těžce získané, které přichází z obsahově relevantních webů. Nejjednodušší cestou, jak zjistit počet zpětných odkazů vedoucí na váš web. Je využití základního SEO nástroje, který znáte jako Google Search Console. V nástroji stačí přejít do požadovaného projektu a v levém menu vybrat záložku odkazy.

Zpět do obchodu