Snippet

Co je snippet?

Snippet, česky úryvek nejčastěji uvidíte jako odpověď vyhledávačů na zadaný vyhledávací dotaz, kterou vám zobrazí v takzvaném SERPu. Snippet pomáhá hledači s rozhodnutím, zda je stránka relevantní k jeho vyhledávacímu dotazu a jestli na stránce najde informace, které hledá. Kvalitně napsaný snippet pomáhá zvyšovat celkovou míru prokliku a tím i návštěvnost vašeho e-shopu. Doporučujeme jeho optimalizaci věnovat řádnou pozornost a to hlavně na stránkách s získanými pozicemi.

Druhy snippetů

Máme několik druhů snippetů se kterými se můžete ve výsledcích vyhledávání setkat. Nejčastější a nejběžnější z nich nazýváme jako simple snippet.

Simple snippet

Simple snippet můžete jednoduše ovlivnit z vaší administrace. Stačí upravit: title, url a meta description a sledovat CTR. Title je v optimalizaci CTR nejdůležitější a proto byste mu měli věnovat dostatečnou pozornost. Jak napsat kvalitní snippet se dozvíte v závěru článku.

simple snippet

Rich snippet

Rich snippet je rozšířený úryvek o hodnocení (hvězdičky), cenu, informace o skladové dostupnosti, termín a dalších prvků, které můžete předložit vyhledávačům pomocí strukturovaných dat. Rich snippet má v mnoha případech vyšší proklikovost než simple snippet. Jeho zobrazení, ale není jistotou ve 100% případech, neboť Google o jeho zobrazení rozhoduje sám.

Rich snippet

Featured snippet

Featured snippet poskytuje přesnější odpověď na vyhledávací dotaz. Zobrazuje se na takzvané nulté pozici, která je hned pod placenými výsledky vyhledávání. Nejčastěji se zobrazuje na typy dotazu:

  • Proč…
  • Co je…
  • Kde…
  • Kdy…
  • Jak vybrat/zvolit…
  • A další typy otázek..

featured snippet

Jak napsat snippet?

Dobře napsaný snippet může do vašeho e-shopu přivést návštěvnost, která se v nejlepším možném světě může proměnit v platící zákazníky. Věnujte proto dostatečnou pozornost optimalizaci titulků a zvyšování CTR na stránkách s dobrými pozicemi. V následujících řádcích najdete několika krokový seznam, který vám s tímto problémem může pomoci:

  • V Title, Meta Description, URL by se mělo vyskytovat hlavní klíčové slova na které je stránka optimalizovaná.
  • Využíte CTA (výzvu k akci). Příklad: Prohlédněte si, Objednejte, Prozkoumejte, Využíte.
  • Využíte USP (jedinečný prodejní argument). V čem se vaše služba liší od konkurenční?
Zpět do obchodu