Konverzní poměr

Co je konverzní poměr?

Konverzní poměr je procento lidí, kteří po interakci s reklamou provedou požadovanou akci. Jinými slovy, je to měřítko toho, jak efektivní je vaše marketingové úsilí při dosahování požadovaného cíle.

Výpočet konverzního poměru

Konverzní poměr se vypočítá vydělením počtu konverzí počtem všech interakcí s reklamou.

Vzoreček konverzního poměru: (konverze / interakce s reklamou) x 100 = procento míry konverze

Pokud například vaše reklamní kampaň vedla ke 100 konverzím a měli jste 1000 celkových interakcí s reklamou, váš konverzní poměr bude 10%. Míra konverze je důležitá, protože vám umožňuje měřit úspěšnost vašich marketingových kampaní, respektive jejich některých prvků.

Optimalizace konverzního poměru (CRO)

Optimalizace konverzního poměru (CRO) je proces zvyšování konverzního poměru. CRO zahrnuje testování různých prvků marketingových kampaní, abyste zjistili, které z nich přinášejí nejvíce požadovaného zlepšení, a následně provedli změny, které tyto výsledky přenesou do reality.

Jak zvýšit konverzní poměr?

Pokud nejste spokojeni se svým konverzním poměrem, můžete udělat řadu věcí pro jeho zlepšení. Patří mezi ně:

  • Zlepšit kvalitu UX
  • Zvyšte relevanci svých reklam
  • Otestujte různé vstupní stránky
  • Postarejte se o plnou funkčnost obchodu
  • Dejte zákazníkovi dostatek informací o zboží
  • Dárky, doprava zdarma, prodloužená záruka

CRO je důležitou součástí každé marketingové strategie, protože vám může pomoci získat více peněz za marketing - jinými slovy, budete moci zvýšit konverze, aniž byste museli utrácet více peněz za reklamu.

Zpět do obchodu