Long tail

Co je long tail?

Termín long tail můžeme přeložit do češtiny jako dlouhý chvost nebo dlouhý ocas. Zpravidla se s ním setkáváme v online marketingu, kde označuje velmi konkrétní klíčovou frázi, která má malou hledanost, ale velký konverzní potenciál.

Výhody long tail výrazů

Jako první výhodu těchto výrazů uvedeme již zmíněnou vyšší schopnost prodeje produktů a služeb, které nabízíte ve vaší online prezentaci. Důvod této schopnosti je vcelku jednoduchý. Člověk, který zadá do vyhledávače frázi: “Černé pánské boty Nike Air Force” zcela jistě ví co hledá i co přesně chce a proto je jednodušší mu něco prodat. Naopak člověk, který použije obecný výraz “Pánské boty” ještě asi úplně neví, kterou značku nebo barvu chce zvolit a proto přesvědčit tohoto dotyčného k nákupu bude mnohem složitější.

Druhou výhodou je bezesporu menší konkurenčnost na jednotlivých výrazech a tím i nižší cena za proklik, kterou oceníte především v PPC kampaních. Dobře nastavené PPC kampaně na long tail výrazy se v mnoha případech budou chlubit velmi dobrým PNO, ROAS, případně ROI. Díky nižší konkurenci daných klíčových slov je také mnohem jednodušší získat pozice v organických výsledcích vyhledávání.

Zpět do obchodu