Rychlý průvodce pro lokální SEO

Co je lokální SEO?

Lokální SEO (místní SEO) můžeme chápat jako metodiku postupů optimalizace webových stránek pro zobrazování webových stránek a firemních zápisů v lokálních výsledcích vyhledávání. Optimalizace pro vyhledávače probíhá v předem určené lokalitě, ve které se webová stránka snaží prosadit. Faktory používané při hodnocení lokálních výsledků vyhledávání rozdělujeme do třech částí, které si probereme v další části tohoto článku.

Každá firma, která má kamennou prodejnu nebo působí v určité geografické oblasti může získávat návštěvnost z lokálních výsledků vyhledávání. Pojďme se podívat na krátké statistické údaje, které vám pomohou určit zda je lokální SEO to pravé ořechové pro vaši firmu.

Krátké statistiky pro aktuální rok

  • 46% veškerých vyhledávání souvisí s polohou
  • 97% uživatelů hledalo na internetu místní firmu
  • 28% uživatelů nakoupí zboží v nalezeném obchodě
  • 50% všech lokálních vyhledávání vede k návštěvě obchodu
  • 88% uživatelů hledá online recenze při výběru místní firmy
  • 86% používá Google Mapy k nalezení vybraného obchodu

Jak se zobrazují výsledky vyhledávání v lokálním SEO?

Lokální SEO můžeme rozdělit do dvou jednoduchých skupin výsledků vyhledávání. Mezi které patří běžné organické výsledky vyhledávání a tkzv. map pack.

Termín map pack označuje výsledky vyhledávání, které zobrazují výsledky místních firemních profilů. Tento druh výsledků vyhledávání se převážně zobrazuje na místech TOP pozic v SERP.

Běžné organické výsledky vyhledávání asi většina lidí z oboru dobře zná, ale pro úplnost článku a nezkušené čtenáře radši vysvětlím i tento druh výsledků vyhledávání. Běžné organické výsledky vyhledávání známe jako snippety, které jsou velmi podobné textovým reklamním inzerátům. Laikovi mohou organické výsledky vyhledávání a textové reklamní inzeráty velmi snadno splynout a pravdou je, že většina populace vůbec neví na jaké výsledky vyhledávání na Google kliká. Tetový reklamní inzerát je označený jako “Reklama”. Výsledky vyhledávání bez tohoto označení patří do organických výsledků vyhledávání.

 

LOKALNI-SEO-MAP-PACK

 

ORGANICKE-VYSLEDKY-VYHLEDAVANI-LOKALNI-SEO

Jak Google hodnotí stránky pro lokální SEO

Teď se dostáváme k faktorům pro hodnocení kvality stránek o kterých jsme se v rychlosti pobavili v úvodu článku. Řekli jsme si, že faktory pro hodnocení lokálního SEO můžeme rozdělit do třech skupin. Jedná se o hodnotící faktory pro map pack, běžné organické výsledky a společné hodnotící faktory.

Jak již tento přístup naznačuje. Google pro lokální SEO používá jiný vyhodnocovací algoritmus, který sleduje jiné, než běžně známé faktory pro klasické hodnocení stránek.

Sledované faktory pro Map Pack

Většina místních vyhledávání má velký konverzní potenciál a proto jsme přesvědčeni, že kvalitně zpracované lokální SEO pomůže zvýšit vaše tržby.

  • Lokalita, ze kterého přišlo vyhledávání
  • Existence firemního profilu na Google
  • Online recenze
  • Hvězdičkové hodnocení v mapách Google
  • Zmínky na sociálních sítích
  • Použití klíčových slov ve firemním profilu
  • Citace NAP

Co je citace NAP?

Citace NAP uvádí adresu, telefonní číslo a název vaší firmy. Najdete je ve firemních katalozích a sociálních sítích.

Jak se dostat do map Google?

Pokud nevíte, jak se dostat do map Google pro získávání hvězdičkového hodnocení. Nemusíte se bát. Stačí si založit účet Google Moje Firma a postarat se o kompletní vyplnění profilu. Zápis v Google mapách se vytvoří automaticky na základě dat v profilu Google Moje Firma. Zaměřte se především na následující body:

  • Nastavte otevírací dobu včetně svátků
  • Adresa fyzické prodejny
  • Zvolte přesnou kategorií podnikání
  • Přidejte produkty nebo služby
  • Nastavte obsluhovanou oblast
  • Přidejte fotky a videa

Běžné organické výsledky vyhledávání

Optimalizace webových stránek pro lokální výsledky vyhledávání vychází ze stejných principů, jako běžně používaná metodika pro “klasickou” optimalizaci pro vyhledávače. K optimalizaci webových stránek využívá běžné on-page a off-page faktory, Samozřejmě by neměla chybět ani analýza klíčových slov, která poskytne veškerá potřebná data ke klíčovým slovům. Na co si dát pozor při optimalizaci jednotlivých webových stránek?

  • Zpětné odkazy pro lokální SEO získejte z lokálních podniků
  • Optimalizujte title a meta description
  • Optimalizujte obrázky
  • Vytvořte kvalitní texty
  • Proveďte interní prolinkování

Pokud máte na vašich webových stránkách kvalitně zpracované tradiční SEO. Máte téměř vyhráno. Google používá sílu stránky (pagerank) a ostatní signály pro hodnocení kvality stránky u lokálního SEO alespoň co se týče běžných organických výsledků vyhledávání..

Zpět do obchodu