Návrh struktury webu/e-shopu

Vítám vás u dnešního článku, který vznikl primárně pro Shoptet Univerzitu. Dnes si vysvětlíme, jak provést návrh struktury kategorií pro e-shop s bytovým textilem. Přesněji se zaměříme na kategorii ložního povlečení na které si celý postup ukážeme.

Ukázka bude probíhat na e-shopu od Shoptetu, ve kterém budeme využívat doplněk pokročilé SEO. Doplněk pokročilé SEO vám poskytne možnost vytvořit parametrické kategorie neboli kategorie, které jsou navázány na filtraci vašeho e-shopu. Tento přístup je skvělý, protože pokrývá relevantní longtailová klíčová slova.

Pokud dnes chcete pracovat se mnou a budovat si nové kategorie přímo na vašem e-shopu. Připravte si následující dokument, doplněk a nástroj pro vizualizaci kategorií:

  • analýza klíčových slov
  • e-shop od Shoptetu
  • doplněk pokročilé SEO
  • Gloomaps.com
  • dobrou náladu

Analýza klíčových slov je základním dokumentem každého SEO specialisty. Pomáhá objevit veškerá relevantní klíčová slova a fráze, které se vztahují k vašemu podnikání. Každé klíčové slovo má v tomto dokumentu svá KPI. Nejčastěji se setkáte s průměrnou měsíční hledaností nebo konkurenčností pro dané klíčového slova. Nechybí ani KPI v podobě průměrné ceny za proklik z vyhledávačů Seznam a Google, kterou perfektně využijete při plánování vašich PPC kampaní.

Chcete-li zpracovat klasifikační analýzu klíčových slov od profesionální SEO agentury. Neváhejte nás kontaktovat pomocí kontaktního formuláře nebo dokončením objednávkového procesu. Aktuální ceny najdete u každé nabízené SEO služby.

Postup pro návrh struktury kategorií

Celý postup rozdělíme do několika jednoduchých kroků, které vás provedou od začátku až dokonce návrhem vybrané kategorie.

Jako první si otevřete webové stránky gloomaps.com. Gloomaps.com nám pomůže provést jednoduchou vizualizaci kategorie. Tento přístup je sice o něco delší, ale celkově snižuje chybovost a možné vrásky při tvorbě složitějších struktur kategorií.

obrázek 1 - gloomaps.com

 

V druhém kroku si otevřete report se vstupními stránkami v souboru analýzy klíčových slov. Na následujícím obrázku můžete vidět report s kontingenční tabulkou se kterou dnes budeme pracovat. Všimněte si vstupních stránek, které z podstaty svého charakteru zapadají do námi vybrané kategorie ložního povlečení. Na screenshotu uvidíte následující čtyři body:

  1. Karta s reportem vstupních stránek
  2. Kontingenční tabulka: Vstupní stránky
  3. Kontingenční tabulka: Hlavní kategorie
  4. Filtrování pro kontingenční tabulku

obrázek 2 - představení analýzy klíčových slov

Ve třetím kroku se dostáváme k samotnému určení podkategorií. Podle jaké logiky je budeme řadit? V naší ukázce se z charakteru zboží můžeme uchýlit buďto k řazení podle rozměru nebo materiálu povlečení. Na otázku, jaká možnost bude lepší nám odpoví opět analýza klíčových slov. Na screenshotu můžete vidět dominantní zastoupení kategorií, které se váží k materiálu povlečení. Dominantní jsou svým KPI průměrné hledanosti z vyhledávačů Google a Seznam "Součet z Total avg". Rozhodnutí je tedy jasné a my jdeme vizualizovat celou strukturu.

obrázek 3 - zvolení podkategorií

Ve čtvrtém kroku přeneseme všechny relevantní vstupní stránky s ohledem na nabídku zboží do nástroje Gloomaps.com. Výsledek si můžete prohlédnout na následujícím obrázku. Můžete si všimnout že přibyly dvě kategorie, které nevidíte na předchozím obrázku. Je to z důvodu aktivovaného filtru materiálu. 

obrázek 4 - první vizualizace kategorií

V pátém kroku se konečně dostáváme k doplňku “Pokročilé SEO”. Ukážeme si, jak ho využít v praxi. Někteří jste si určitě všimli, že některé vstupní stránky na obrázku obsahují parametr rozměru (viz. následující obrázek). Tyto vstupní stránky budeme chtít logicky zakomponovat do naší struktury a vytvořit je z existujících parametrů pro budoucí minimalizování problému se řazením produktů do těchto longtailových kategorií. Na obrázku si všimněte aktivních filtrů rozměru a materiálu.

  1. Aktivované filtry
  2. Výsledek filtrování ve vstupních stránkách

Shoptet Akademie - návrh struktury webu (1)

Teď nezbývá nic jiného než nalezené stránky logicky přenést do nástroje Gloomaps. Výsledek můžete vidět opět na obrázku.

Obrázek 6 - kategorie pro pokročilé SEO

V posledním kroku máte skoro vyhráno. Jediné co zbývá udělat, je vytvořit navrhnuté kategorie ve vaší administraci. Pro správné fungování doplňku “Pokročilé SEO” je potřeba vytvořit podkategorie hlavní kategorie klasickým způsobem. Tedy všechny barevně označené kategorie vytvoříte v administraci na místě: Produkty - Kategorie.

Obráze 7 - tvorba kategorií pro pokročilé SEO

Všechny barevně neoznačené kategorie vytváříte v doplňku “Pokročilé SEO”. Nezapoměňte vyplnit title a meta description a povolit zobrazení kategorie. Návod na použití doplňku pokročilé SEO.

Zpět do obchodu