Bidding
Obsah článku:
Co je bidding?
Bidding v češtině bidování označuje praktiku známou zejména v PPC reklamě, ve které nabízíme maximální cenu za proklik (CPC) neboli cenu za přivedení jednoho zákazníka na naše webové stránky. Maximální nabídka za proklik s dalšíma několika faktory přímo ovlivňuje výsledky aukce a tím i pozice ve vyhledávání. Vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání přinášejí vyšší míru prokliku (CTR) a tím i lepší výsledky vašich reklam.
Kde budete bidovat?
Bidovat budete zejména v PPC systémech jako jsou Google Ads, Sklik, Facebook a mnoho dalších. Setkáte se s ním také v administraci zbožových srovnávačů, do kterých zapadá Heureka nebo Zboží od seznamu.
Jak můžeme bidovat?
Bidding můžeme aplikovat několika způsoby a to buď manuálně nebo automaticky.
- Manuální bidování spočívá v ručním procházení zvolených klíčových slov, kreativ či produktů a vyhodnocování jednotlivých cenových nabídek s následnou úpravou ceny za proklik.
- Autobidding je automatizované nabízení cen reklamním systémem nebo službou třetí strany. Reklamní systém Google Ads nabízí automatické bidování v reálném čase s ohledem na signály hledače. Nástroj Bidding Fox využijete ve zbožovém srovnávači Heureka. Heureka nedávno spustila vlastní nástroj pro automatické bidování, ve kterém vyplníte maximální možné PNO a maximální čerpání kreditu. Systém následně sám zvolí produkty, které bude nabízet.