Cross selling

Termín cross selling neboli křížový prodej označuje techniku podpory prodeje souvisejícího zboží. Techniku využívají zejména e-shopy, které na detailu produktu nabízí další relevantní zboží k prohlíženému produktu.

V praxi cross sell může vypadat nějak následovně. Chcete si koupit nový telefon od značky Apple. Vyberete si model a následně telefon hodíte do košíku. V tom vás zastaví nabídka souvisejících produktů, ve které najdete hodinky, bezdrátová sluchátka, turbo nabíječku slibující nabití za dvě hodiny a několik dalších produktů. Rád při cestách do práce, ale i ve svém volném čase posloucháte hudbu. Už hodněkrát se vám stalo, že jste si nedal nabít telefon a během dne se vam vybil.

Říkáte si. Když už investuji do nového zařízení. Těch pár stovek za nabíječku mě asi nevytrhne. Taky vzpomínáte na časté problémy s klasickými sluchátky. Každou chvíli přestalo jedno hrát nebo se prostě někde zachytil kabel. Kvalitní bezdrátová sluchátka se tedy zdají být velmi dobrým řešením.

Zákazník s těmito zkušenostmi si s velkou pravděpodobností rád připlatí aby se zmiňované věci neděli. Možná jste se v tom také našli a již chápe kouzlo křížového prodeje. Důležité je aby produkty byly vždy relevantní a plně kompatibilní s prohlíženým produktem.

Zpět do obchodu