Obsah článku:
Průzkumník klíčových slov
Průzkumník klíčových slov vám pomůže s rychlým zjištěním KPI k zadanému klíčovému slovu. Collabim prohledává data ve své databázi i v databázi Googlu. Jako výsledek vašeho hledání dostanete přehledný report, ve kterém najdete následující KPI.
- Report: Hledanost (průměrné měsíční hledání zadaného klíčového slova),
- Report: Konkurenčnost (jak složité bude se umístit na prvních pozicích v SERP na zadané klíčové slovo),
- Report: TOP 10 výsledků Google (zobrazují výsledky vyhledávání Google k zadanému klíčovému slovu),
- Report: PPC reklamy - Google (zobrazují výsledky PPC reklamy k zadaném klíčovému slovu)
- Report: Podobná klíčová slova (zobrazuje podobná klíčová k zadanému klíčovému slovu)
Průzkumník klíčových slov můžete používat i pro jiné oblasti mimo českou republiku. Stačí před spuštěním analýzy klíčového slova přepnout vyhledávání na požadovanou lokalitu. Možnost pro přepnutí lokality naleznete pod kolonkou pro zadávání klíčového slova.
Jednorázové analýzy v Collabimu
Jednorázové analýzy v Collabimu vám pomohou v mnoha ohledech SEO. Za tento druh analýz se platí v kreditech, které Collabim obnovuje v rámci měsíčního paušálu. Kredity si v případě nutnosti můžete dokoupit bokem a to podle aktuálního ceníku Collabimu.
Pozice a hledanost
Jako první najdete analýzu pro měření pozic a hledanosti, kterou oceníte při přípravě dat pro analýzu klíčových slov, ale i jiných záležitostí spojené se SEO. Výstupem analýzy “Pozice a Hledanost” je excelovský soubor obsahující řadu KPI:
V souboru můžete nalézt následující KPI:
- Klíčová slova,
- Průměrnou hledanost dostupných vyhledávačů (Google, Sklik pro ČR),
- Hlednost po měsících dostupných vyhledávačů (Google, Sklik pro ČR),
- Konkurenčnost,
- Cenu za proklik k jednotlivým klíčovým slovům,
- Pozice klíčových slov,
- Existence vstupní stránky k jednotlivým klíčovým slovům,
- Počet slov.
V tomto nástroji najdete možnost pro výpočet KGR (keyword golden ratio). Technika KGR spočívá v jednoduchém výpočtu, který v kladném výsledku určí způsobilá klíčová slova pro umístění v TOP 10 během 24 hodin.
Návrhy klíčových slov
Návrhy klíčových slov vám pomohou rozšířit váš dataset klíčových slov a to pomocí 10 různých zdrojů, které si vyberete při nastavení jednorázové analýzy. Můžete využít “vyhledávací okno” nebo “související dotazy”, které vám nabízejí vyhledávače Google a Seznam. V nabídce najdete i nástroj pro návrh klíčových slov ze stáje Sklik. Nechybí ani API Wikipedie nebo vyhledávací okno Youtube. Možnosti se mění podle lokality, ve které je analýza prováděna.
TIP: Nástroj pro návrh klíčových slov je perfektním pomocníkem pro sběr dat před analýzou klíčových slov. Možná hledáte SEO agenturu pro zpracování klasifikační analýzy klíčových slov?
Analýza URL
Analýza URL vám pomůže provést technický audit webu. Technické SEO patří mezi důležité faktory optimalizace pro vyhledávače a to zejména z důvodů možného nechtěného sabotování celé optimalizace e-shopu. Můžete přijít o organickou návštěvnost špatně nastaveným meta robots či posílat Googlu špatné stránky v souboru sitemap.xml. Stránka, která není v indexu nemůže být hodnocena a nemůže se zákonitě zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Taková stránka nepřinese vůbec nic, natož nějaké tržby. To je jen velmi malá ukázka toho, co všechno může špatný technický stav e-shopu napáchat a že i maličkost v tomto případě může být hodně vidět.
Výstup z analýzu URL má několik stránek a mnoho sledovaných KPI, které Collabim popisuje ve své příručce. Příručku najdete na stránce: Analýza URL. Najdete v ní kompletní popis jednotlivých sloupců i další přínosné informace.
Prohlédněte si video na téma Analýzy URL
Svatý Grál
Svatý Grál od Collabimu patří mezi mé oblíbené nástroje pro boj s konkurencí. Pomůže vám rychle se zorientovat u nového projektu i odhalit aktuální PPC reklamy prověřované domény.
Svatý Grál vám pomůže nalézt inspiraci pro psaní meta description a titulků pro jednotlivé stránky. Díky excelovského výstupu, ve kterém najdete teoretický odhad návštěvnosti můžete snadno odhalit silné stránky vaší konkurence, ale i její slabé stránky, které můžete vzít v úvahu při návrhu obsahové strategie. Také vám tato metrika ukáže slabiny vašeho e-shopu, které můžete náležitě zlepšit.
PPC analýza
Jako poslední nástroj v seznamu jednorázových analýz najdete PPC analýzu, která vám pomůže při analýze konkurence i poskytne podklady pro tvorbu PPC reklam. Podle získaných podkladů můžete také optimalizovat Title a své CTR na stránkách s pozicemi v organických výsledcích vyhledávání a to změnou textace či přidání CTA (výzvy k akci).
POZN: PPC specialisté jsou mistry v optimalizování CTR. Je na místě od nich čerpat inspiraci pro zvyšování návštěvnosti z organického provozu.
Co dalšího umí Collabim?
Měření klíčových slov
Jako první musím zmínit měření klíčových slov. Tato funkce je vůči ostatním českým i zahraničím nástrojům velmi přívětivá a to zejména v množství klíčových slov, které lze měřit za dané období. Klíčová slova v nejlevnějším tarifu LITE můžete měřit jednou za 14 dnů v maximálním množství 7 500 klíčových slov nebo jednou denně v maximální množství 536 klíčových slov.
- Tarif LITE: 1x za 14 dnů = 7 500 klíčových slov
- Tarif LITE: 1x denně = 536 klíčových slov
Tarifů je samozřejmě mnohem více. Jednotlivé tarify můžete prozkoumat na stránce: srovnání tarifů Collabimu.
Sledování konkurence
Dalším dobře využitelným nástrojem je sledování konkurence. Nástroj vám ukáže na jaká klíčová slova vaše konkurence získává lepší pozice. Odhalíte tak mezery na vašem e-shopu či webu, které můžete snadno zaplnit. Ve standardním režimu Collabimu si do toho nástroje můžete přidat až 5 konkurentů. Pokud by vám to nestačilo, lze za příplatek počet sledovaných konkurentů navýšit.
Site finder (linkbuilding)
Nástroj pro linkbuilding v Collabimu vám poradí, kde získat zpětný odkaz na základě datasetu klíčových slov, které v projektu sledujete. Site finder přesně určí z které stránky a slova na stránce by bylo ideální získat zpětný odkaz. Vám už pak jen zbývá oslovit navrhnutý web s vaší nabídkou.
Collabim vám nabízí možnost následné evidence a kontroly funkčnosti získaných zpětných odkazů. Budete mít přehled o tom co se na vašem e-shopu děje a zda neztrácíte získanou energii.
Na závěr
V tomto článku není zdaleka shrnuto vše, co Collabim nabízí. Doporučuji každému SEO nadšenci, ale i agenturám, které tento nástroj nevyužívají, aby ho prozkoumali do poslední funkce, vyplatí se to. Cena za Collabim je v porovnání se zahraničním nástrojem Ahrefs velmi přívětivá.
Pokud si chcete nástroj vyzkoušet, můžete tak učinit ve 14 denní zkušební verzi nebo v omezeném provozu, který poskytuje tarif FREE. Další informace najdete na stránkách Collabimu.