Mobilní SEO

Obsah článku:

Co je mobilní SEO?

Mobilní SEO je metodika optimalizace e-shopu nebo webu pro uživatele smartphonů a tabletů. Můžeme také říct, že se jedná o optimalizaci obsahu na vašem webu podle pokynů pro hodnocení kvality stránky vydanými společnostmi Google. Tento přístup vám pomůže získat více neplacené organické návštěvnosti z vyhledávání.

Nejdůležitější je Google

Máme několik vyhledávačů, které se v české republice běžně využívají, nejznámějšími a nejpoužívanějšími vyhledavači jsou bezesporu Google a Seznam. Daleko za nimi se poté ukazují Bing, Yahoo, Atlas nebo Centrum. Nejdůležitější je v tomto případě Google, který aktuálně odbavuje okolo 81% celkového vyhledávání v ČR.

Pracujete na SEO?

Pokud na vašem e-shopu probíhá kontinuální naplňování SEO strategie, zjistěte jestli je zahrnutá i optimalizace obsahu pro uživatele s mobilním zařízením. V mnoha případech se stává, že některé prvky nebo obsah je dostupný pouze pro desktopovou verzi webu, což Google ve většině případech neocení.

Proč je mobilní SEO důležité?

Vyhledávání z telefonu neustále roste

Mobilní SEO je v dnešní době důležitější víc než kdy předtím. Celkový podíl vyhledávání z mobilních zařízení je v roce 2022 okolo 61% a proto je více než pravděpodobné že velká část vašich zákazníků bude hledat vaše produkty nebo služby právě ze svého telefonu.

Mobile first index

Google používá ve většině případů mobilní verzi webové stránky pro účely procházení, indexování a hodnocení kvality stránky. Také nám říká že při jakémkoliv navrhování nových stránek nebo obsahu, bychom měli začínat od spodu, od nejnižšího rozlišení nebo chcete-li od nejmenšího displeje.

Statistiky pro mobilní vyhledávání

Google prováděl průzkum, který jasně ukazuje nutnost správné optimalizace pro mobilní zařízení:

  • Lidé sledovali videorecenze přes 50 000 let,
  • Vyhledávání recenzi na produkty pomocí telefonu vzrostlo o 35%,
  • 40% lidí dává přednost k dokončení objednávky skrze mobilní zařízení.

Jak zjistit návštěvnost z mobilních zařízení?

Návštěvnost vašeho e-shopu nebo firemního webu můžete zjistit pomocí Google Analytics. V Google Analytics 4 stačí přejít do karty “Přehledy” - “Technologie” - “Přehled technologie” a zde najdeme přehled “Platforma / kategorie zařízení”.

V tomto přehledu uvidíte podíl uživatelů, kteří navštívili váš web z mobilního zařízení. Pomocí rozbalovacího menu můžete zobrazení přepnout na: “celkový příjem”, “vracející se uživatelé” a “noví uživatele”.

Rozdíl mezi responzivní a mobilní verzí webu

Responzivní web zajišťuje dobře optimalizované webové stránky pro všechny druhy zařízení. V praxi to znamená, že máte pouze jednu verzi webových stránek (jednu URL), která se přizpůsobuje šířce obrazovky daného zařízení. Tento přístup zajistí dobrou přehlednost i čitelnost obsahu. Jednotná verze stránky je z pohledu SEO výhodnější a méně pracná. Pokud ještě svůj responzivní e-shop nemáte a chystáte se proniknout do online podnikání, prozkoumejte naší službu: Tvorba e-shopu na Shoptetu.

Mobilní web automaticky rozpozná odkud uživatel přistupuje a podle toho mu zobrazí příslušnou verzi webu. Nevýhodou je existence dvou odlišných verzí webu, které budou mít odlišné administrace a složitější údržbu. Jednoznačnou výhodou je uživatelská použitelnost a rychlost načítání mobilní verze.

Jak zkontrolovat jestli je váš web vhodný pro mobily?

Určitě si chcete zkontrolovat jestli je vaše nová stránka vhodná pro mobilní zařízení. K tomu nám pomůže nástroj z garáže Google: https://search.google.com/test/mobile-friendly?

Do vyhledávacího pole stačí zadat stránku kterou chcete otestovat, potvrdit tlačítkem “otestovat URL” a chvíli vyčkat.

Google Search Console

Jak zjistit přiděleného Googlebota?

V nástroji Google Search Console přejděte na kartu “Pokrytí” a v pravém horním rohu hledejte “Primární prohledávač”.

Kde najdu chyby z procházení?

Na kartě “Pokrytí” klikněte na filtr “Chyba” poté přejděte na report “Podrobnosti”. V tomto reportu můžete nalézt veškeré chyby, které Google při procházení objevil. Doporučujeme tyto chyby neignorovat a opravovat..

Možná hledáte naše SEO služby

V rychlosti vám představíme nabídku našich SEO služeb, které zahrnují důležité SEO analýzy i samotnou SEO správu. Více informací najdete v detailu jednotlivých služeb.

SEO služby můžete objednávat na tel. čísle: +420 734 515 026 neo pomocí kontaktního formuláře.