Základní nastavení
- Sitemap.xml pomáhá vyhledávačům procházet důležitý obsah na webových stránkách. Díky sitemap.xml budou roboti vyhledávačů lépe procházet a indexovat váš obsah. Nezapomeňte tento soubor vložit do Google search console.
- Robots.txt je soubor uložený v kořenovém adresáři, který definuje pravidla procházení vašeho webu crawlery vyhledávačů. Říká robotům do kterých části webu vstupovat nemá a které stránky má ignorovat.
- Nastavení Google Search Console.
- Nastavení Google analytics.
Výzkum klíčových slov
- Zpracování klasifikační analýzy klíčových slov vám pomůže odhalit všechna relevantní klíčová slova vztahující se k vašemu podnikání. Chcete se dozvědět o tomto tématu více? Přečtěte si článek Analýza klíčových slov: Jak na to?
- V dalším kroku identifikujte záměr hledače. Jednoduše zadejte hlavní klíčové slovo do vyhledávače a přečtěte si několik článků na prvních pozicích.
- Vyvářejte další rozšiřující témata k vašem obsahu.
ON-PAGE SEO
- Používejte krátké a přesné URL adresy, které budou relevantní a dobře čitelné. Používejte v URL pouze hlavní klíčové slovo.
- Vyplňte Title a meta Description působivou a chytlavou textací na kterou bude chtít uživatel kliknout.
- Zajistěte interní prolinkování s relevantním obsahem na vašem webu. Můžete to udělat pomocí operátoru site:vašedoména.cz “sem zadejte klíčové slovo”
Tvorba obsahu
- Důležitý bod hned na začátek, zajistěte aby váš obsah odpovídal záměru hledače. Dobrý obsah je obsah, který řeší problém uživatele.
- Vymyslete poutavý popisek na začátek článku tkzv. “intro”, které v rychlosti představí všechny části článku.
- Obsah by měl být perfektně a jednoduše čitelný. Toho dosáhnete rozdělením obsahu do logických skupin, které budou sepsány v krátkých odstavcích. Doplňte text o fotografie, které pomohou čtenáři pochopit váš obsah.
LinkBuilding
- Můžeme sledovat zpětné odkazy stránek s vysokým hodnocením. Oslovením těchto odkazujících stránek můžeme získávat relevantní zpětné odkazy pro naše webové stránky.
- Opravte nebo přesměrujte webové stránky se stavovým kódem 404 na které vedou zpětné odkazy.
Technické SEO
- Kontrola rychlosti webové stránky. Pomalé načítání stránek pro uživatele velmi otravné a proto tuto metriku Google zařadil do hodnotících faktorů stránky. K měření rychlosti můžete použít nástroj Page Speed Insight.
- Máte plně responzivní web. Zobrazuje se obsah dobře na mobilních telefonech nebo je v nově přidaném obsahu prvek, který se neshoduje s responzivním zobrazováním? Na kontrolu můžete použít nástroj od Googlu: Mobile-Friendly-Test.
- Kontrola funkčnosti interních i externích odkazů.