SEO checklist

Základní nastavení 

  1. Sitemap.xml pomáhá vyhledávačům procházet důležitý obsah na webových stránkách. Díky sitemap.xml budou roboti vyhledávačů lépe procházet a indexovat váš obsah. Nezapomeňte tento soubor vložit do Google search console.
  2. Robots.txt je soubor uložený v kořenovém adresáři, který definuje pravidla procházení vašeho webu crawlery vyhledávačů. Říká robotům do kterých části webu vstupovat nemá a které stránky má ignorovat.
  3. Nastavení Google Search Console.
  4. Nastavení Google analytics.

Výzkum klíčových slov

  1. Zpracování klasifikační analýzy klíčových slov vám pomůže odhalit všechna relevantní klíčová slova vztahující se k vašemu podnikání. Chcete se dozvědět o tomto tématu více? Přečtěte si článek Analýza klíčových slov: Jak na to?
  2. V dalším kroku identifikujte záměr hledače. Jednoduše zadejte hlavní klíčové slovo do vyhledávače a přečtěte si několik článků na prvních pozicích.
  3. Vyvářejte další rozšiřující témata k vašem obsahu.

ON-PAGE SEO

  1. Používejte krátké a přesné URL adresy, které budou relevantní a dobře čitelné. Používejte v URL pouze hlavní klíčové slovo.
  2. Vyplňte Title a meta Description působivou a chytlavou textací na kterou bude chtít uživatel kliknout.
  3. Zajistěte interní prolinkování s relevantním obsahem na vašem webu. Můžete to udělat pomocí operátoru site:vašedoména.cz “sem zadejte klíčové slovo”

Tvorba obsahu

  1. Důležitý bod hned na začátek, zajistěte aby váš obsah odpovídal záměru hledače. Dobrý obsah je obsah, který řeší problém uživatele.
  2. Vymyslete poutavý popisek na začátek článku tkzv. “intro”, které v rychlosti představí všechny části článku.
  3. Obsah by měl být perfektně a jednoduše čitelný. Toho dosáhnete rozdělením obsahu do logických skupin, které budou sepsány v krátkých odstavcích. Doplňte text o fotografie, které pomohou čtenáři pochopit váš obsah.

LinkBuilding

  1. Můžeme sledovat zpětné odkazy stránek s vysokým hodnocením. Oslovením těchto odkazujících stránek můžeme získávat relevantní zpětné odkazy pro naše webové stránky.
  2. Opravte nebo přesměrujte webové stránky se stavovým kódem 404 na které vedou zpětné odkazy.

Technické SEO

  1. Kontrola rychlosti webové stránky. Pomalé načítání stránek pro uživatele velmi otravné a proto tuto metriku Google zařadil do hodnotících faktorů stránky. K měření rychlosti můžete použít nástroj Page Speed Insight.
  2. Máte plně responzivní web. Zobrazuje se obsah dobře na mobilních telefonech nebo je v nově přidaném obsahu prvek, který se neshoduje s responzivním zobrazováním? Na kontrolu můžete použít nástroj od Googlu: Mobile-Friendly-Test.
  3. Kontrola funkčnosti interních i externích odkazů.
Zpět do obchodu