Copywriter

Kdo je a co dělá copywriter?

Copywriter (copík) je člověk pracující v marketingu se zaměřením na tvorbu kvalitního a poutavého obsahu. Stará se tedy o obsahový marketing, který je stěžejní v optimalizaci pro vyhledávače neboli SEO, ale i pro placené výsledky vyhledávání neboli PPC kampaně.

SEO copywriter do psaného textu dokáže přirozeně zakomponovat klíčová slova, vytvoří chytlavý titulek s ohledem na zvyšování míry prokliku (CTR) i umí vytvořit skvělý a informativní meta description. Dokáže strukturovat článek podle záměru hledajícího a odpovídá jednoduchým a srozumitelným jazykem na veškeré otázky spojené s tématem. Stejně jako v PPC se zajímá o cílovou skupinu pro kterou texty píše.

Práce copywritera v placené reklamě je zaměřena na přímý prodej produktů nebo aktivní argumentaci a přesvědčování se zaměřením na zvýšení prodeje. Tento přístup by se měl využívat i u stránek s businessovou prioritou v optimaliazci e-shopu nebo firemního webu pro vyhledávače (SEO).

Co by měl umět copywriter?

Je mnoho úhlů pohledů na to, co by měl dobrý copywriter zvládat. Všichni se asi ztotožní s názorem na správnou gramatiku i zábavné a čtivé texty. My, jako SEO agentura zohledňujeme i dodržení optimalizačních postupů pro vyhledávače, které vychází z pokynů pro hodnocení kvality stránky vydanými společností Google. Důležité zohledňované prvky najdete v seznamu níže:

  • dobrá gramatika,
  • dodržení jazyku cílové skupiny,
  • přirozeně zakomponovaná klíčová slova,
  • dobrá struktura článku,
  • jednoduché a snadno pochopitelné odpovědi,
  • zábavný a dobře čitelný text,
  • typografie,
  • perfektní argumentace pro prodej,
  • rada pro poctivé čtenáře: pro psaní textu můžete využít model AIDA nebo STDC,
  • v mnoha případech stačí používat složitost textu na úrovni základní školy,
  • některé případy pro tvorbu obsahu vyžadují jazyk vyšší úrovně (právníci, doktoři..)

Co obnáší práce copywritera?

Práce copywritera obnáší převážně tvorbu kvalitního obsahu, ale i jeho následné sdílení či propagaci.

Copywriter ráno přijde do práce a otevře analýzu klíčových slov, ze které si vytáhne veškerá klíčová slova pro tvorbu obsahu. Samotná klíčová slova mohou nastínit osnovu pro článek, ale v mnoha případech to není dostatečné a proto je důležitým krokem i průzkum trhu, který pomůže identifikovat veškeré problémy a otázky vázané k tématu. V dalším kroku následuje samotné studium a seznámení s problematikou tématu, určení jazyku cílové skupiny a samotné psaní obsahu.

Článek máme hotový, ale z pohledu SEO je ho potřeba doplnit i přesvědčivý titulek a meta description. Po splnění tohoto občas nelehkého úkolu následuje sdílení článku na sociálních sítích nebo pomocí newsletteru. Případně můžete v součinnosti s PPC specialistou promovat článek pomocí PPC kampaních.

Jak se stát dobrým copywriterem?

Pokud se chcete stát dobrým copywriterem a důležité hlavně začít. Základem je neustále něco psát. Můžete psát o vaší oblíbené činnosti a vytvořit tak vlastní internetový blog nebo se pokusit o zaměstnání v některé SEO agentuře. V druhé možnosti doporučujeme mít zmáknutý psaný projev z pohledu gramatiky a češtinářských záludností. Pokud vás baví psát a chcete se v této disciplíně zlepšovat, dodržujte následující doporučení:

  • neustále tvořte obsah,
  • čtěte a učte se český jazyk,
  • snažte se předat informace s hodnotou,
  • naučte se základy optimalizace pro vyhledávače,
  • nebojte se text smazat a začít od začátku,
  • zaměřte se na psychologii.

Jak začít pracovat jako copywriter?

Máte studium za sebou? Tato část článku bude právě pro vás. Pokud zvládáte výše zmíněné body a vlastníte blog nebo jste dokonce pracovali na nějakém projektu. Není nic jednoduššího, než oslovit reklamní agentury, SEO agentury nebo freelancery se svou prezentací vytvořeného obsahu, který poslouží jako vaše vizitka pro posouzení kvality oslovováníou institucí. Máte-li nějaké reference zmiňte je! Nezapomeňte se také pochlubit svými úspěchy i zmínit svou představu o budoucím platu.

Hledáte kvalitní SEO copywriting?

Kvalitní SEO copywriting se opírá o analýzu klíčových slov, která poskytne veškeré důležité podklady pro tvorbu obsahu i samotného obsahové strategie. Více informacích o službách naleznete v jejich detailu:

Zpět do obchodu