Obsahový marketing

Obsah článku:

Content marketing je důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO). Správně zpracovaný obsah, který odpovídá záměru hledače, vám pomůže na váš e-shop přivést více organické návštěvnosti. Vybuduje nové vztahy se zákazníky i pomáhá udržovat ty stávající. V neposlední řadě vás veřejnost začne vnímat jako společnost, která pomáhá řešit problémy a je profesionálem ve svém oboru.

Co je content marketing?

Content marketing (obsahový marketing) patří mezi populární marketingové strategie, která používá kvalitní a užitečný obsah k zapojení, udržení a zpeněžení vašich produktů nebo služeb. Obsahem se rozumí kvalitní blogové články, příspěvky na sociálních sítích, videa na youtube, e-mail marketing a další nejmenované formy obsahových příležitostí. Veškerý vytvořený obsah je následně cílený na předem definovanou cílovou skupinu, které váš obsah pomůže s řešením problémů, poskytne kvalitní návod nebo nabídne recenzi pro hledaný produkt.

Co je hlavní výhodou obsahového marketingu při internetové prezentaci firmy?

Kvalitně zpracovaný obsah i navržená obsahová strategie sebou přináší mnoho výhod, které si představíme v následujícím seznamu:

  • pomáhá generovat nové zákazníky,
  • pomáhá udržovat stávající zákazníky,
  • pomáhá zvyšovat tržby,
  • pomáhá budovat vztahy se zákazníky,
  • pomáhá budovat profesionálně vnímaný brand,
  • pomáhá zapojovat cílové publikum,
  • pomáhá zvyšovat povědomí o značce,
  • při optimalizaci pro vyhledávače pomáhá generovat dlouhodobé tržby i návštěvnost.

Jak na obsahový marketing?

Pokud chcete začít s obsahovým marketingem, který bude dávat smysl, rozhodně nevynechejte následující řádky. Představíme si několik kroků pro budování obsahového marketingu:

  • Zahrnutí SEO do tvorby obsahu: určitě chcete aby váš obsah byl dlouhodobě přínosný a generoval stabilní návštěvnost a tržby. Předpokladem pro kvalitně zpracovaný obsah z pohledu SEO je Analýza klíčových slov, která pomůže identifikovat strasti vašich zákazníků i veškerá klíčová slova. Pomáhá s určením obchodní priority i nastavením obsahové strategie na základě dat.

  • Pro koho obsah píšeme? Musíme určit cílovou skupinu pro kterou obsah vytváříme. Pokud náš obsah budou konzumovat mladí lidé. Měl by být obsah psaný jejich jazykem a né udržovat psaný obsah ve složité češtině. Měli bychom se také vyhybat slovům, která pravděpodobně neznají a nebudou jim rozumět. Jiný případ je tvorba obsahu pro manažery nebo úzké specializace, jako je právník nebo doktor. Zde se očekává hluboká znalost oboru i čeština na vysoké úrovni.

  • Jak psát obsah? Obsah musí být snadno čitelný a jednoduše pochopitelný pro danou cílovou skupinu, která obsah bude konzumovat. Obsah by měl v prvé řadě pomáhat, pobavit, informovat nebo prodávat. Skrze obchodní prioritu můžete sledovat následující metriky:

    • návštěvnost,
    • tržby / leady,
    • zvyšování reputace,
    • bounce rate,
    • čas strávený na stránce,
    • počet stránek na návštěvu.

    • Pochopení záměru hledajícího. Pokud váš obsah nebude odpovídat záměrů hledajícího, nebude užitečný a nebude ani hodnotný. Proto se při optimalizaci vašeho obsahu pomocí SEO, musíte zamyslet nad tím, jakou odpověď uživatel asi očekává a co ho trápí.

    • Korekce obsahu. Dobré je aby váš obsah někdo přečetl a provedl korekci. V mnoha případech se totiž stává že vámi napsaný obsah nemusí dávat spousta lidem smysl.

    SEO a tvorba obsahu

    Možná už jste slyšeli větičku “content is king” nebo slovní spojení “content king”. Tato věta velmi výstižně vyjadřuje důležitost obsahu pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Obsah je v SEO klíčový a v kombinaci s linkbuildingem, technickou svěžestí e-shopu a optimalizací on-page faktorů, vytváří pohodlné a přehledné prostředí pro nakupování včetně odborných rad a návodů pro vaše zákazníky.

    V jednoduchosti můžeme říct, že celý content marketing se v dnešní době točí okolo optimalizace pro vyhledávače. Zpracovaný obsah pomocí metodiky SEO se dále komunikuje pomocí dílčích kanálů, jako je, e-mail marketing, sociální sítě, linkbuilding a další spolupráce s ostatními weby. Využít můžete i PR článků v novinách, které jsou ve většině případů placené.

    Představení nabízených SEO služeb

    V závěru článku vám představíme naše SEO služby neboli služby pro obsahový marketing. Někteří je možná totiž hledáte pro svůj e-shop nebo firemní web. Pokud je situace jiná, nemusíte dál pokračovat ve čtení článku.

    Nabízíme komplexní SEO služby pro vaše online podnikání. Zpracujeme důležité SEO analýzy a navrhneme obsahovou strategii, která se zaměřuje na výkon a prodej vašich produktů či služeb. Více informací o jednotlivých SEO službách najdete v jejich detailu.

    SEO služby můžete objednávat na tel. čísle +420 734 515 026 nebo pomocí kontaktního formuláře.

    Zpět do obchodu