Obsahový marketing
Obsah článku:
- Co je to content marketing (obsahový marketing)?
- Hlavní výhody obsahové marketingu
- Jak na obsahový marketing?
- SEO a tvorba obsahu
- Přehled nabízených SEO služeb
Content marketing je důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO). Správně zpracovaný obsah, který odpovídá záměru hledače, vám pomůže na váš e-shop přivést více organické návštěvnosti. Vybuduje nové vztahy se zákazníky i pomáhá udržovat ty stávající. V neposlední řadě vás veřejnost začne vnímat jako společnost, která pomáhá řešit problémy a je profesionálem ve svém oboru.
Co je content marketing?
Content marketing (obsahový marketing) patří mezi populární marketingové strategie, která používá kvalitní a užitečný obsah k zapojení, udržení a zpeněžení vašich produktů nebo služeb. Obsahem se rozumí kvalitní blogové články, příspěvky na sociálních sítích, videa na youtube, e-mail marketing a další nejmenované formy obsahových příležitostí. Veškerý vytvořený obsah je následně cílený na předem definovanou cílovou skupinu, které váš obsah pomůže s řešením problémů, poskytne kvalitní návod nebo nabídne recenzi pro hledaný produkt.
Co je hlavní výhodou obsahového marketingu při internetové prezentaci firmy?
Kvalitně zpracovaný obsah i navržená obsahová strategie sebou přináší mnoho výhod, které si představíme v následujícím seznamu:
- pomáhá generovat nové zákazníky,
- pomáhá udržovat stávající zákazníky,
- pomáhá zvyšovat tržby,
- pomáhá budovat vztahy se zákazníky,
- pomáhá budovat profesionálně vnímaný brand,
- pomáhá zapojovat cílové publikum,
- pomáhá zvyšovat povědomí o značce,
- při optimalizaci pro vyhledávače pomáhá generovat dlouhodobé tržby i návštěvnost.
Jak na obsahový marketing?
Pokud chcete začít s obsahovým marketingem, který bude dávat smysl, rozhodně nevynechejte následující řádky. Představíme si několik kroků pro budování obsahového marketingu:
- Zahrnutí SEO do tvorby obsahu: určitě chcete aby váš obsah byl dlouhodobě přínosný a generoval stabilní návštěvnost a tržby. Předpokladem pro kvalitně zpracovaný obsah z pohledu SEO je Analýza klíčových slov, která pomůže identifikovat strasti vašich zákazníků i veškerá klíčová slova. Pomáhá s určením obchodní priority i nastavením obsahové strategie na základě dat.
- Pro koho obsah píšeme? Musíme určit cílovou skupinu pro kterou obsah vytváříme. Pokud náš obsah budou konzumovat mladí lidé. Měl by být obsah psaný jejich jazykem a né udržovat psaný obsah ve složité češtině. Měli bychom se také vyhybat slovům, která pravděpodobně neznají a nebudou jim rozumět. Jiný případ je tvorba obsahu pro manažery nebo úzké specializace, jako je právník nebo doktor. Zde se očekává hluboká znalost oboru i čeština na vysoké úrovni.
- Jak psát obsah? Obsah musí být snadno čitelný a jednoduše pochopitelný pro danou cílovou skupinu, která obsah bude konzumovat. Obsah by měl v prvé řadě pomáhat, pobavit, informovat nebo prodávat. Skrze obchodní prioritu můžete sledovat následující metriky:
- návštěvnost,
- tržby / leady,
- zvyšování reputace,
- bounce rate,
- čas strávený na stránce,
- počet stránek na návštěvu.
- Pochopení záměru hledajícího. Pokud váš obsah nebude odpovídat záměrů hledajícího, nebude užitečný a nebude ani hodnotný. Proto se při optimalizaci vašeho obsahu pomocí SEO, musíte zamyslet nad tím, jakou odpověď uživatel asi očekává a co ho trápí.
- Korekce obsahu. Dobré je aby váš obsah někdo přečetl a provedl korekci. V mnoha případech se totiž stává že vámi napsaný obsah nemusí dávat spousta lidem smysl.
SEO a tvorba obsahu
Možná už jste slyšeli větičku “content is king” nebo slovní spojení “content king”. Tato věta velmi výstižně vyjadřuje důležitost obsahu pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Obsah je v SEO klíčový a v kombinaci s linkbuildingem, technickou svěžestí e-shopu a optimalizací on-page faktorů, vytváří pohodlné a přehledné prostředí pro nakupování včetně odborných rad a návodů pro vaše zákazníky.
V jednoduchosti můžeme říct, že celý content marketing se v dnešní době točí okolo optimalizace pro vyhledávače. Zpracovaný obsah pomocí metodiky SEO se dále komunikuje pomocí dílčích kanálů, jako je, e-mail marketing, sociální sítě, linkbuilding a další spolupráce s ostatními weby. Využít můžete i PR článků v novinách, které jsou ve většině případů placené.
Představení nabízených SEO služeb
V závěru článku vám představíme naše SEO služby neboli služby pro obsahový marketing. Někteří je možná totiž hledáte pro svůj e-shop nebo firemní web. Pokud je situace jiná, nemusíte dál pokračovat ve čtení článku.
Nabízíme komplexní SEO služby pro vaše online podnikání. Zpracujeme důležité SEO analýzy a navrhneme obsahovou strategii, která se zaměřuje na výkon a prodej vašich produktů či služeb. Více informací o jednotlivých SEO službách najdete v jejich detailu.
- Klasifikační analýza klíčových slov,
- SEO analýza ON-PAGE faktorů,
- Technická SEO analýza,
- Dlouhodobá SEO správa,
- Tvorba e-shopu na Shoptetu - doplňující služba,
- Komplexní SEO audit
- SEO copywriting
- Link-building
SEO služby můžete objednávat na tel. čísle +420 734 515 026 nebo pomocí kontaktního formuláře.